Sidor

tisdag 12 oktober 2010

Nu är jag här, jag är här för att stanna. Tiden = inne och föralltid.


Jag vill börja med att be er alla så mycket om ursäkt, ja till alla fina ni ber jag om en stor, enorm, verkligen menad ursäkt för ett lååångt blogguppehåll.... Men...men...ja..men, det kan man verkligen säga.. Det har hänt mycket. Det har hänt väldigt mycket i mitt liv under denna tid, som är en ganska kort tid egentligen.. Kanske har det hänt nästan lite för mycket, jag vet inte. Men mycket har det varit, och mycket har det hänt. Jag har liksom varit allt man kan vara känns det som.
Så fina, fina ni, vart ska jag börja egentligen? Jag vet inte. Först sa jag nej, jag sa nej, nej, nej, nej. Jag vill inte, jag tänker inte, och jag skulle aldrig åka. Men så ångrade jag mig, och ångra mig att jag ångrade mig gär jag inte, för jag ångrar ingenting.

Jag har suttit i djungeln, varit vilsen, förtvivlad, glad, fullkomligt överlycklig, sorgsen, förälskad i livet, hatat livet, undrat vad jag hållit på med och tillomed undrat vart jag egentligen hållit hus.. Det har blåst många vindar, det har regnat tusen tårar ifrån mina kinder, det har gapskrattats över hela Colombias berg, det har åskat känslor genom hela kroppen, precis som åskan som gick där varje kväll. Jag har färdats mellan svårigheter, kärlek till nya människor och allt, ja allt däremellan. Jag flög till andra sidan jordklotet och tillbaka, kanske trodde jag jag kunde hitta något där som jag inte fann. Eller kanske, kanske fann jag det visst, kanske var det de där starka känslorna som var inristade i områdets gränser som jag sökte. Vilsen, överlycklig, väldigt glad, lite ledsen, fruktansvärt ledsen, kärleksfull, förvirrad, ja typ allt man kan vara i känslor. Eller kär har jag kanske inte varit, inte sådär direkt iallafall. Och singel är jag väl fortfarande, så oroa er inte för det om någon nu skulle bli tokigt svartsjuk/ledsen och tro att jag flytt bloggen för att jag gått och gift mig, blivit på smällen, flytt till annat land, eller något sådant. Nej, nej, där är allt ganska lugnt.

Jag är iallafall här nu. Jag är hemma. Hemma här i min rosa lilla lägenhet, hemma här i Stockholm. Hemma här bland allt pynt, glitter, fluff. Hemma här i alla regnbågens färger, och hemma här lite starkare, lite kanske, jo bättre och framförallt lite hääärligare;) Och jag lovar er nu att jag är här för att stanna, jag lovar er att få följa mina dagar, mina känslor, mina små galna påhitt och mina tankar sådär rakt ut. Ja, verkligen rakt ut. NU tänker jag blogga från hjärtat. Nu är det hjärtat rakt ut som gäller och inge mer med det;)

Jag vill berätta så mycket, jag ska berätta allt, men jag vet inte vart jag ska börja. Det blev liksom som det blev, och det blev en resa som jag inte alls anat innan skulle vara så stark, känslomässig, och stor. Det har skapats många minnen och nya bekantskaper för livet. Det blev också en upptäckresa inom mig själv. Det kanske låter helt typ befängt, fjantigt, tramsigt och allt det där när jag berättar vart jag varit, men var man där själv, och upplevde allt utanför själva huset var det en helt annan resa än vad man kan tänka sig.

Men från och med nu är jag här, här för att stanna. Och jag ska berätta allt, men jag kan tyvärr inte berätta allt riktigt än, men snart. Och nu är jag inte bara här för att stanna, jag ska försöka hinna vara här ett par gånge om dagen nu. Neeej, inte försöka, jag lovar nu! NU ska jag börja blogga på riktigt, riktigt! Håll i hatten mina änglar! Jag har sååå mycket nya härliga bilder med! Men, jaaaa meeeeen, jag vet inte vart jag ska börja?????!!!

11 kommentarer:

  1. Bra bloggat Lina. Du vet vem jag är. Anonym men ändå kompis.

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är tillbaka!
    Undrar lite vad din underbara keramikfigurer kostar OM dom nu är tillsalu. Tycker dom är fantastiska speciellet dom små gulliga djuren!
    Mvh T

    SvaraRadera
  3. FINALLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!! DU ÄR GRYMAST LINA! VÄNTAR MED SPÄNNING!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Nya bilder, nya bilder, nya bilder! Finns inget roligare än att kolla på dina scharmiga bilder! Kram Daniel

    SvaraRadera
  5. Detta var ett vackert och rörande inlägg Lina. Jag ser så mycke fram emot dina kommande inlägg och berättelsen om din resa. Du är unik! Kramar Anna E /Enköping

    SvaraRadera
  6. Vad kul att att se att du ska börja blogga igen. Du så efterlängtad Lina. Mvh William

    SvaraRadera
  7. Som du brukar säga Lina: "väldigt härligt" att du är tillbaka på bloggen!
    Nu har man alltså sin dagliga bubblande dos Linablogg igen!
    Måste också säga att jag håller med dig Anna. Detta var ett vackert och mycket rörande inlägg. Nu gör du oss nyfikna! De är synd att man inte känner dig på riktigt, men vill du ses för en fika på stan någon dag när du har tid skulle jag bli oerhört glad. Jag har gått in var och varannan dag för att se om de hänt något här ;-)

    Kramisar till dig från glada mig, för äntligen är du här igen! Ronja (din trogna läsare)

    SvaraRadera
  8. Du äger. Vill bara säga det.

    SvaraRadera
  9. Trevligt att du är tillbaka i bloggen. Måste erkänna att jag varit inne en del detta år. Jag önskar å ser fram emot som du skriver att du nu ska skriva mer personliga saker om vad du känner m.m. Du verkar vara en intressant å gullig person. Hälsar killen du handlar utav i Täby centrum ibland........

    SvaraRadera
  10. Längtar efter fler!!!!!! DU ÄR BÄST SNYGGING!!!!!!

    SvaraRadera