Sidor

söndag 16 november 2008

Natti.


En dag, skiftande i creméfärgat och grått ängladamm, har slutat. Att kunna somna inatt kvarstår, men det läckert färgade dammet har tunnats ut och är nu inte vanligt damm utan inte annat än ganska gosigt Nalle-damm, blandat med känslan av kärlek, längtan och ylandes i ett hörn av evigheten. Ljuset som vart fullt av oskuld strömmade in genom fönstren i morse men har nu stuckit forlängesen och lämnat den smått ostädade lägenheten. Det enda som tar sig in är ljudet av andetag blandat med roslagsbanans sista tåg.. Det här suger inte kuk, nu går jag och lägger mig, jag tror jag kommer somna och vi har en fin vecka framfor oss allihopa. Nu är det ju såhär att jag är i en ny fas här i livet och där är allt sött, välkammat och ordnat. Det har ju varit mer än en historia sista tiden, där jag talar om i denna blogg om vad jag hittar på för roligheter. Allt är enligt den mogna och vuxna modellen;-) Visas t.o.m i bild. Natti Täby, natti Stockholm, natti Världen, natti Jocke, som jag inte snackat med på väldigt länge.. Natti allihopa och natti Liseberg.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Lina! Poesi är nog något för dig!!

    Natti Lina :)

    Puss Jenny

    SvaraRadera
  2. Fattar du att du är den finaste tjejen jag sett, den coolaste och den underbaraste! Gift dig med mig! /Oscar

    SvaraRadera