Sidor

måndag 24 november 2008

En månad kvar.

Idag är det den 24 november, och vad innebär det? Just det, det är bara en månad kvar till julafton! Shit, vad tiden går fort, känns som om det inte alls var längesen det var jul senast. Och det är ruskigt, ruggigt kallt ute, med massor utav snö!
Det känns så julstämningsfullt när snön kommer till oss på något sätt.. Idag när jag satt på bussen till keramikverkstan, så tänkte jag på alla dem som måste byta till vinterdäck på alla bussarna, måste vara ett himla jobb ju. Jag tänkte också på att man har ju liksom aldrig träffat på någon, någongång, någonstans som har berättat att de jobbar med att byta däck på bussar, hehe.. Asså, nu låter det som att jag träffat massa snubbar, så är inte riktigt fallet- Eller jo asså, jag ju har träffat på jättemycket människor, ja snubbar, men jag har aldrig hört någon som jobbar med det liksom. Fast det kanske är i en bussverkstad de gör det, fast jag har aldrig hört någon som har jobbat på en bussverstad heller.. Åh, vad jag tänker mycket ibland, ja nästan hela tiden.. För man tänker väl alltid på något? Eller man tänker väl aldrig på ”inte något alls”? Hmm.. Jag vet faktiskt inte.

När jag väl var framme på keramiken, och tänkt klart på buss-bytar-däck-snubbar, så var jag på riktigt gott skaparhumör! Nu vill jag skapa mängder med juliga saker! Är det inte mysigt att det är jul snart ändå?! Började idag ett stort projekt med att skapa en julkrubba. Oj, oj ,oj så det ska modelleras nu! Figurerna är många, och jag har en enorm skaparlust inom mig, som säkerligen kommer avslutas sent inatt. Fick i verkstaden ihop självaste stallet, eller grunden i alla fall. Mycket som ska jämnas till, och fixas. Nu får jag lust att sätta ihop en kyrka, och gora massa änglar också. Det är sjukt jobbigt med alla idéer ibland, man blir helt stressad, man vill bara skapa och skapa. Ibland får jag skriva ner alla konstprojekt jag har i skallen, och det händer även att jag kommer på saker mitt i natten... Så, nu måste jag bli kladdig om händerna igen, detta är vansinnigt kul ska ni veta!

3 kommentarer:

  1. Fint! Du kan nog fixa all figurer ska du se. En fantstisk kreativitet.

    SvaraRadera
  2. Tackar och bugar. Jo. måste säga att det går ganska bra..

    SvaraRadera
  3. Jag fyllde 23 år den 24 november.

    SvaraRadera