Sidor

tisdag 18 november 2008

Jul-pizza?

Haha! Idag, när jag satt på bussen så funderade jag mycket på mat, eftersom jag ska äta och äter extremt nyttigt nu en i period och verkligen går in for träningen hårt, så kommer det en massa jobbiga, sugna mat-tankar upp i skallen... MAT, MAT, MAT!!! Jag tänkte på pizza och julmat.. MMmmm... Sedan tänkte jag på om det fanns någon som provat att göra en julpizza någon gång liksom. Tänk en pizza med köttbullar, skivad prinskorv, gravad lax, ägg, räkor, lite janson och sedan toppa med röbetsallad...? Hmm, låter det gott tro? Jag tänkte att det bara inte kan vara jag som kommit på denna smått sjuka matidé.. Så var tvungen att googla på det. Julpizza, skrev jag under bildkategorin, då jag fick upp en jättehärlig bild! Det skönaste är- "ingår julmust"! Jag tror faktiskt att det är ganska gott, men vet ingen pizzeria som kan den här.. Jag måste bara testa en julpizza med julmust, får väl slänga ihop en själv helt enkelt! Man blir nog äckligt mätt iaf, och kanske inte så sugenischocklad efteråt.. Mätt blir man ju bara av av namnet: JUL-PIZZA! Det klingar så gott i munnen, inte sant?

4 kommentarer:

  1. Nog den vidrigaste kombination av topping på en pizza jag hört på länge. :|

    SvaraRadera
  2. GAPSKRATTAR!!!!!!!!!!! DU ÄR BARA HELT UNDERBAR, ingen annan än Lina kan väl komma på att man ska slänga ihop en julpizza! När får man komma och smaka? Henric

    SvaraRadera
  3. :D va bra... inte bra att bränna ut sej i unga år ;)

    jo med mej är det bara bra. har väl bara på tok för lite att göra om dagarna. jobbar bara som timanställd på ett gruppboende och ett dagcenter där utvecklingsstörda bor och jobbar. skitskoj är det och jag älskar det, men som sagt... för lite jobb och pengar vilket är trisst :/

    så jag bor fortfarande hemma i herrljunga, hos mamma och pappa... hehe, jag är nog den enda 21 åringen i byn som fortfarande bor hemma... men men... det får funka ett tag till :P

    vad gör du nu? pysslar med hår på heltid? är du i stockholm?

    ha det gott :) kramar

    SvaraRadera
  4. Haha, ja bläää. Jag mår snarare illa av tanken på julmat på pizzan. Fy!!

    Lite sill å lutfisk oxå kanske?

    Puss J

    SvaraRadera