Sidor

fredag 21 november 2008

Det är lugnt.

Jag försov mig, så jag hann inte dit jag skulle. Men stället har jag skrivlust, men inte om gårdagens kväll, för då hände det inget direkt roligt här innanför lägenheten, och jag hade svårt att somna, somnandet blev inte av forsens vid 3, halv 4… Jaja..

Idag bjuds det på lite sol, en gammal men somrig bild..

Och med min blick skrämmer jag bort vartenda tvivel om att slå tillbaka på verkligheten, men jag har ingen anledning heller. Man ska ju inte behöva det egentligen.. Mitt liv är inte så komplicerat. Få människors liv är det egentligen. Jag är en lagom vacker tjej i mina bästa år som tycker att laga lite god mat och kolla på TV en fredagskväll, funkar bra som substitut när man inte har råd eller tid att åka till Vegas eller Bahamas, haha.. Och att saker inte behöver vara svårare än man gör dom och att bollen är rund. Jag tycker att "jorå, man ska inte klaga" och "det är lugnt" är väl ett lagom bra svar på frågan "läget?" och "hur ere?" Alltså, man säger ju att allt är bra och att man inte gör något speciellt för att ingen egentligen orkar eller vill höra hela sanningen. Det sammanfattar min vardag på något vis även om det nödvändigtvis inte alltid är den sanna sanningen att det är lugnt jämt, men det beror ju såklart vem man snackar med, och hur väl man känner de.
Jag blir sällan arg eller irriterad på folk för att de hittar på dumheter, såvida de inte på ett väldigt direkt sätt drabbar mig personligen. Jag blir inte arg på politiker för att de inte betalat tv-licensen och sånt där, jag betalar den inte heller. Jag blir inte förbannad när företagsfolk fifflat med pengar, jag förväntar mig att makt missbrukas, jag har skadats av alla oseriösa, men kanske snälla var de ändå, egentligen snälla liksom, oseriösa men snälla, och bara lite elaka vid sidan om, men vem vill praktisera på elakhet? Va? Vad sjukt.

För övrigt skulle jag tycka att det vore precis hur häftigt som helst att inreda en barnprogramstudio, eller skapa ett lekland for vuxna barn, ett eget Liseberg liksom. Hur stort som helst, eller ett eget lusthus vore också ballt. Eller ett slott. Eller ett vattenpalats. Eller en djurpark.

Suck, jag är kissinödig och jag orkar inte gå från sängen till toaletten, men jag gör det ändå.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt vacker och Söt bild!!



    *Kramar*

    /Björn

    SvaraRadera