Sidor

måndag 23 maj 2011

OMG! -Global Keratin Hair Treatment!!


Idag har jag gjort superbehandlingen Global Keratin Hair Taming System. Eller rättare sagt, Annelie har gjort den på mig! Underbara Annelie som man både kan skratta högt och prata riktigt djupa saker med. Många timmar tog det men vilket resultat asså! Jag har typ fått ett nytt hår! Shit, bara ett nytt hår sådär hipp som happ liksom, coolt! Ni vet jag hyperblonderar ju mitt och gör så mycket med det så ofta.. Lockar, fönar, plattar, färgsprayar, sätter upp i slarviga knutar som får vara där tre dagar.. Levde strandliv i månader med i L.A. i våras, för att efter sommarn åka till Colombia och bada i läskiga kloriga poolar (ja, de utanför paradise med) + den stekheta sydamerikanska solen, och ja spenderar ju en hel del tid i solen annars också..

Jag förstår egentligen inte hur mitt hår överlever allt det här och inte bara faller av knall fall, men det kanske fungerar lite som mig, haha.. På bilderna ser mitt hår riktigt tunnt ut men ni som känner mig vet att jag har ett ganska tjockt hår, ett tjockt men slitet. Kanske också lite som mig; Tjock men sliten, haha ;) Nä, det där var dumt, förlåt. Det var iallefall en låååång process denna behandling, tog ca 3, 4 timmar tror jag (tur att det var Annelie, annars hade nog tiden gått långsammare) För först var man tvungen att ha i ett speciellt rengöringsshampoo som skulle sitta och verka i en bra stund, sedan kamma ut hela håret och föna bort det mest blöta, lägga i själva behandlingsvätskan, kamma och gnugga in den riktigt ordentligt, sedan föna allt torrt, torrt, för att sedan platta allt jättejättenoga så att allt verkligen samarbetande gick rakt in och bydde upp hårstrået genom den starka värmen ifrån plattången. Ja, det var verkligen en riktig process.

Nu ska jag inte blöta tvätta eller blöta håret förrens på torsdageftermiddag, då med specialprodukterna självklart ifrån Global Keratin ska tvätta tre gånger och sedan balsamera det. Haha, och få bort det som nu känns som typ vax i hela håret, speciellt i hårbotten.. Men det är nu det verkar, det är nu håret verkligen blir nytt igen! Helt fantastiskt enligt mig, att man liksom kan gå ifrån att ha världens slitnaste hår till ett extremt blont men ändå helt oslitet hår igen!! HELT OTROLIGT! Och det ska bli så spännande att tvätta det på torsdag och se hur det är då. Och sen se hur länge det kommer att vara såhär fint, ja om det håller i veckor, månader eller forever;) Ja, mitt hår är ju extremt så det skulle faktiskt inte förvåna mig om en sådan här mirakelbehandling inte ens hjälper det. Men det tror jag faktiskt nu, helt sjukt! Ni ska känna på det, det är typ lika mjukt som min lilla perser Nalles angorapäls :) Här kommer lite bilder, men som sagt bilderna är inte riktgt rättvisa på hur tjockt mitt hår egentligen är. Och självaste hårfen Annelie med trollspöt hittar ni på RUNY´s Frisörer i Täby centrum!  Telefon: 08-758 72 04 / 08-758 72 75 Och deras sajt här!


När jag kom knäppte Annelie detta foto…

Först en lång, lång föning, sedan en lång lång plattning…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar