Sidor

lördag 28 februari 2015

Heeeeej!!

Åh, vilken mysig lördag vi haft.. Vi har gjort allt möjligt skoj, och nu för en stund sen har vi precis kommit in från en härlig kvällspromenad. Angeline älskar att springa ute, men man får ha stenkoll för hon är så snabb, och nu när jag är så stor och har så mycket sammandragningar och inte kan springa hur som helst med magen går jag bara ut med henne i vagnen så får hon springa mera fritt när Stefan är med :) Man vet ju aldrig när hon kommer och tänk om jag skulle få värkar när jag var själv med henne i trafik, inte för jag skulle tappa hennes lilla hand vid ett övergångsställe eller så, men tänk om man skulle få så panikont så att man skulle behöva sätta sig eller lägga sig på marken och så och hon bara springer, tar det säkra före det osäkra.... Har sån respekt för trafiken sedan jag fick henne...förr kunde jag typ gå rakt ut utan att titta mig för så noga, men blev mer försiktig när jag blev gravid med Angeline och det var väl på tiden..... 


Och så kom Jessica förbi med idag med sin lilla son Alexander ja i förmiddags också, så kul!! Älskar henne!! Och så har jag gjort ett kakfat i keramik!! Och så har jag brutit ihop en stund för jag tappa en jättefin fågel i källartrappan jag gjort och som jag skulle ge bort till Bästa Pirkko imorgon då vi ska dit på middag, blev sååå ledsen men ska sätta mig och börja på en ny så fort jag vaknar imorgon så jag kan visa kort på den på middan.... Berättade för min faster som sa men nej stressa inte med någon ny, olyckor händer men det vore kul att visa henne något hon kan se fram emot, hon är så snäll!! Det får bli blommor imorgon istället så länge, och fågelboet som den satt i ska hon få så får de stå där och vänta på sin lilla fågel.... 

Bestämde mig för en grej idag med keramiken när jag gjorde kakfatet.... Ni vet Tivolina Ceramics som är mitt drömföretag som jag liksom aldrig hinner riktigt förverkliga ska bara inte vara en dröm längre nu, jag ritade upp de 7 första produkterna på ett papper och bestämde mig för att senast den 19 mars (19 är min tursiffra, allt gott händer mig då, bland annat förlovningen, Angeline föddes, klarade teorin med mer) Ja, så senast den 19 Mars ska de 5 första "modell" Tivolina Ceramics grejerna stå klara!! Som man ska kunna beställa :) Och de kommer att vara; 

Ett tårtfat
Ett 5-våningskakfat (kommer att finnas i 3 och 7-vånings med, men börjar med 5)
En kaffekopp med fat
En sockerskål
En mjölkkanna
En mattallrik
En förrättstallrik

Så neeeeej, det ska inte bara skjutas på framtiden och i drömmar längre, jag ska allt få tiden att räcka till, hur många barn som en ska födas och hur mycket tid allt annat i livet tar, det gäller att prioritera bara, och detta är ju en stor del utav min karriär och något jag verkligen drömmer om, så den 19 mars får hon allt hålla sig inne till, haha..... 7 modelprodukter är ju en himla bra början iaf, liksom "grundprodukterna" Ska ta fram 7 glasyrer med som ska bli "Tivolinas originalglasyrer" jag har alltid tänkt mig vaniljsåsgul, mintgrön, babyrosa, lavendelblå, ljunglila, gräddvit och himmelsblå.... Åh så fint det kommer bli!! Jag har bara bestämt mig, det är så man får göra för att komma framåt tror jag, som med körkortet, ja man sätter upp ett datum för uppkörning och då gäller det bara!! Så keramik, nu kör vi!! 

Nu har jag hängt upp ballongerna i köket med, blev jääääättefint!! Har satt regnbågssnören i också, ja de livar verkligen upp hela köket, tillomed Stefan gillar dem som inte alls är något större fan av ballonger :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar