Sidor

söndag 1 mars 2015

Härliga söndag.....

Åh vad mysigt det var hos Pirkko och Hans ikväll, och vilken underbar paradvåning precis vid Humlegården, ni vet sådär jättemånga rum och så högt i tak att det nästan känns som utomhus, och stuckaturer och takrosetter och allt sånt där som man ääääälskar!! Gamla sekelskiftslägenheter är verkligen något av de vackraste man kan bo i, känns som att vistas i ett slott..... Och vilken underbar mat de hade lagat, helt underbar!! Anita och Harry kom också, alltid lika kul att ses, känns typ som extra föräldrar i Stockholm, alltid stått min faster så nära och nu börjar verkligen Angeline knyta ann också.. Vi kallar henne Gudmormor för gammelfaster låter ju så gammalt.... Tack Pirkko och Hans för en underbar eftermiddag och kväll... 


Angeline hade fått dukat så fint, ja mitt i Sveriges finaste stadsdel, ja fint skarre va som man säger, och det var det verkligen utan att ens behöva överdriva som jag älskar för att göra livet ja liksom lite lite härligare, krydda på med lite fina ord och sånt men de behövdes inte där, allt var perfekt.....tillomed köttet dubbelmarinerat i ett extra dygn och inte bara grönsaker i salladen nej utan på Östermalm får man även frukt för att göra de sådär extra gott....mmmm vilken söndagsmiddag och vilken dessert.... 

Ja, Angeline bara smällde i sig och runt hela munnen rann det sött, jag blev lite trött, men om farmor skulle varit med hade hon orkat och torkat med 1000 papper, men mamman till flickan är lite slapp och hipp som happ.. Hon blir så sur när man torkar så det är knappt man orkar ; ) 






Annars håller jag på här hemma för fullt med de första produkterna jag skrev om igår!! Ja, det har verkligen satt fart!! Blev en mjölkkanna idag med och lite mer.... Äääntligen har jag lite tid igen och ny keramikglöd, körkortet tog så mkt kraft.... Men som sagt det gäller att sätta upp ett mål, ett datum till att börja med, och i de målet ska jag springa in den 19 mars med de första 7 grejerna, trots den stora magen och rena barbamammakroppen ska bara Tivolina Ceramics nu ta fart!! Håll ut och kom ihåg att titta in den 19 om ni vill se dem!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar