Sidor

måndag 2 mars 2015

Vilken Cirkus!!


Idag blev det fler delar och den 19 Mars smäller det!! Wihooouu!! Gör hela dukningen till ett färgsprakande Tivoli med min keramik i de ljuvligaste pastellfärger med äkta guldkant!! Åh, ni ska få se hur jag tänkt så lääääänge, detta ska inte bara vara några drömbilder i huvudet längre, det ska vara på riktigt riktigt!! Gypsymusiken rullar för fullt här, jasminthet rinner ner för strupen, klunk för klunk, ett litet danssteg och drömmer om att hitta en cirkusvagn att ha i trädgården att ha som en liten keramikbutik, spetsgardiner, massa krås och små söta bakverk, en pudel som vaktar godset!! Kom på med att varför inte hyra ett cirkustält när vi gifter oss, komma in ridandes på en elefant, tänk om man skulle få med Stefan på alla kul idéer, men det är kanske bra att han håller i de mesta i slutändan, ja annars hade de kanske slutat hur som helst med denna lilla familj....haha... Vi har förresten varor ihop 2,5 år och 1,5 av de åren har man varit på smällen.....kom jag på häromdan, haha.... Undra hur det är att vara ihop med honom utan att vara gravid slog det mig.....haha.. 

Sov gott dröm om vårt bröllop, det skulle kunna bli en ganska rolig dröm om jag själv fick bestämma, varit lite inne på maskeradbröllop med, inte konstigt att han inte friat än kanske, eller friat har han ju men vi har ju inte gift oss, men det är för barnen och helst vill vi hitta hus först......och jag kanske får tänka bort lite galna bröllopsideer, men mitt i allt är man ju också ganska seriös när det väl gäller, ja även jag, iaf med viktiga saker, som att sköta barnen och inte vara otrogen och sånt, att tillomed jag kan vara så ordentlig, ja med vissa saker är jag faktiskt helt perfekt, tur man är det med något iaf för ni ska se min handväska till exempel, det är ett enda stort kaos och har man riktig otur kan man dra upp Angelines  ruttna gamla bananskal sen innan jul..... 

Nä, till något trevligare, se den lilla kannan klar så söt!! 

Och så började jag med tavlorna till babyrummet idag med, hade ju helt glömt bort de där stackars dukarna, mänga många lager kvar men blir iaf ett rosa lamm och en liten glad söt nalle, och på den stora får det bli en gunghäst!!


Men de dagar sminket ligger på, håret är borstat och nytvättat, man har någorlunda vettiga kläder på kroppen gör det inget att man hittar ett och annat gammalt bananskal i handväskan.....för hela jag är oftast en stor trasselsudd, men ibland är man faktiskt ganska så fin....som häromdan;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar