Sidor

onsdag 4 mars 2015

En Påsklillasyster...


Ja, jag skoja bara om dedär gonatt.....sammandragningarna har satt igång igen och halsbrännan är på topp = omöjligt att sova, dessutom har hon hicka stackarn, och då är det för mig också ännu svårare att somna in...... Började tänka på den underbara påsken som snart är här och fann några härliga inspirationsbilder.... Åh, påsken, jag har verkligen alltid älskat påsken!! Och tänk att man i år ruvar på en påskägg där inne som kläcks till en riktig levande liten påskbabykyckling aldeles lagom till påsk!!

 





Förra påsken var heeeelt underbar, den kommer jag alltid att minnas.. Vi spenderade den på Storholmen och Angeline fyllde precis ett halv år, ja  precis på dagen!! Solen sken starkt och jag tog mig ett riktigt härligt påskdopp från bryggan, men det var inte första påsken jag badade från fasters brygga inte, nä man är väl ingen gammal badkruka inte.. Nä, men den påsken var verkligen så fin!! Vi åt luch ute på bryggan, sill och hennes ljuvliga egengravade lax, vi drack lite rosé och sedan Sauvignon Blanc i solen som höll sig så länge, ja ända tills kvällen.... Så bakade jag en halvårs/påsktårta och på kvällen lagade vi jättegod middag alla tillsammans.... Självklart föreviga jag den och leta nu på de fina bilderna, lägger sig så himla lätt och smidigt i datumordning på mac, bara att bläddra lite så har man stenkoll :) Har för övrigt säkerhetskopierat alla foton på en extern hårdisk, ja äntligen, känns så skönt om det skulle hända ngt.....ja jag älskar ju alla mina fina bilder :)

Funderar på om jag ska gå ner och rota i frysen lite nu efter något gott.....kan ju ändå inte sova.....hmm, undra om något av mammas bak finns kvar....iof Stefan sover.....ja då vågar jag nog inte gå ner i källaren såhär dags.......i nya huset ska vi inte ha frys, tvättstuga och keramikverkstad i källaren bland alla spöken....nä, usch verkligen inte...jaja, jag får väl gotta mig i mat och dessertbilderna istället :) Det är ju bra att spökena gör mig lite mindre tjock iaf :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar