Sidor

tisdag 31 mars 2015

Tvåbarnsmamma :)

Välkommen till mig mitt i vardan :) Ja, idag kom Stefan hem vid 9, Angeline slutar dagis vid 3 så i eftermiddag och kväll har jag verkligen "fått känna" på de nya livet som tvåbarnsmamma lite extra ;) De var iof ganska lugna, Daisy är ju som en liten ängel och bara sover och äter mest, men det blir liksom inte en så lång stund av ro utan att det är dags för lite trots, lite skrik (Angeline har ju en vilja som kan förflytta berg) en ny blöja och sedan dags för nästa blöja för att värma en till tallrik mat, fixa en pipmugg och sedan en ny matning till Daisy för att sedan ta Angelines vilja att vilja upp i knät samtidigt som jag matar för att hon inte ska bli för ledsen och svartsjuk.... Men när pyttelilla somnade igen pyntade jag och Angeline påskriset med några ägg, fjädrarna kom i för ganska längesen för jag tycker det är så fint med ett färgglatt påskris och så tog vi fram påskäggen och så fick jag tillomed till en dammsugning och ett köksröj medans Angeline slamrade på med grytor på golvet varvat med hennes favoriter
"den lilla prinsessan" och supertrion....Tur att det finns lite TV ibland alltså när man bara känner att man måste få gjort lite hemma med och inte bara kan leka alla hennes förvisso underbara men himla intensiva lekar, haha.... Senast igår målade hon ner en väg i hennes rum med hennes nya kritor bara jag gick och kissa :)  



Fick sån härlig påskstädinspiration av Tina idag för vi var och köpte så härliga blommor till vardagsrummet och lite nya kuddar till soffan, blev så sommar/vårfräscht med lite mera härlig färg och uppfräschning, ibland kan faktiskt lite ny shopping vara "nödvändigt" för att komma igång och få det lite härligt igen, blommor gör så mycket!! För med färgstarka vackra blommor vill man liksom ha det mysigt i hela huset!! Till Stefan kom hem tände vi ljus och överraskade med världens mysigaste nedervåning, ja tillomed mopphinken fick jag fram trrots omvårdnaden av mina små prinsessor så kände mig tillslut ändå som en himla effektiv nybliven tvåbarnsmamma, haha.... Imorgon när Angeline är på dagis ska jag påskstäda övervåningen när Daisy sover, det är så härligt att ha det lite extra påskfint, ja fint överhuvudtaget i huset gör så mycket för mitt välbefinnande, jag blir genast sö mycket fräschare i psyket när det inte är kaos som det lätt blir med en liten slarvmaja som mig, knapp tid, småbarn, adhd och allt sånt där trots jag äääääälskar att ha det fint stressar jag ofta runt som en virvelvind och kaosar ner ändå, hur vet jag egentligen inte men jag hittar nya strategier hela tiden och ordningen blir verkligen bättre och bättre för varje månad äldre jag blir ändå känns det som, man hittar sina knep, och Tina har verkligen världens bästa tips!! Stefan är så snäll och vill alltid skicka hit massa städerskor men jag känner det ändå lite som en liten "utmaning" att jag vill kunna bli sådär strukturerad och välstädad helt av mig själv, och det känns som om jag är på god väg att "uppnå de målet" Asså jag kommer nog aldrig bli ngn pedant men mer okaosig :) Men lite kaos är också en del av mig, även om jag mår så bra av ordning och reda....men jag tror jag gör det för mitt huvud snurrar och surrar så, då blir liksom ordningen runt omkring viktigare.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar