Sidor

onsdag 1 april 2015

Glasyrexpriment!!

Åh, nu har jag en liten stund över i verkstan!! Första gången jag är nere sen Daisy kom som är två veckor idag så nu kliade verkligen i keramikfingrarna!! Hon är med mig här nere och sover så gott i sitt lilla bo, inlindad i mjuka filtar, njuter så av hennes små andetag, vilken keramikro man får av de små underbara ljuden..... Angeline har åkt med pappa till dagis sen hämtar jag och pyttelilla med vagnen, så mysigt!! Och nu ska vi se hur detta blir i ugnen, så spännande att blanda massa olika härliga glasyrer!! Nä, nu måste jag passa på att knåda till en liten ny idé jag har i skallen med innan hon vaknar och sedan gå upp och fixa till övervåningen mysig, alla säger att man får försöka gå och lägga sig och vila när barnet sover men jag kan bara inte det.... Hur trött man än är av vakennätter har jag ingen ro att gå och lägga mig på dagen......

Innan bränning; 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar