Sidor

tisdag 7 april 2015

Natti natti.....

Gäsp vad trött... En intensiv men jättehärlig och påskhelg med alla fyra kusiner och inatt efter en sömnlös natt (lilla Daisy har vänt på dygnet lite) så sen fick Stefan ta dem efter jobbet och jag gå och ner i källaren och måla en tavla och andas ut lite...in i min egen kreativa bubbla... Jag mår liksom psykiskt illa så fort det går för lång tid utan skapande.....känner mig helt fastlåst i mig själv av bara hushållssysslor och "måstegöra" ..... måste liksom få förverkliga mig själv lite grann med mina hantverk hur "bortskämt" det än låter..... Barnen och hemmet är fantastiskt men det är inte alltid så kul att städa, torka och plocka och kämpa emot Angelines trots (hur charmig hon än är) och byta tusen blöjor och aldrig sova ut riktigt ordentligt så ibland måste man verkligen unna sig lite skapartid, bara umgås med penseln och katta som spinner bredvid..... Då blir man världens roligaste mamma igen som laddat upp sig lite :) Vissa går på spa eller spenderar massa tid i badrummet, andra shoppar, andra går på krogen, vissa bara är så duktiga mammor utan "egen tid" men jag är helst i verkstan då jag får en stund över..... Men vad jag gosat med flickorna idag och babybubblan slutar aldrig dunka lycka, satt med henne i famnen och bara njöt idag så klockan bara rann iväg efter hennes bad, och idag när jag tog med Daisy och hämtade A på dagis var hon sååå beskyddande asså, haha, inget annat barn fick komma i närheten av hennes lillasyster :) Påsken var för övrigt underbar, bilder kommer imorgon men pallar inte leta upp datorn nu.. Imorgon kommer Berit med och träffar sitt nya barnbarn för första gången, kul!! Tack för idag Gud, för all lycka, kärlek och allt fint.... Och snälla på lite mera sömn än inatt :) Och Tack Gud för min adhd, annars hade jag nog inte orkat vara så pigg som jag ändå varit idag :) 


Asså lilla Daisy, min lilla pippifågel.. 



Kvällens tavla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar