Sidor

fredag 6 mars 2015

Just nu skulle jag nästan göra vad som helst för att inte vara gravid......

För just nu är jag så täppt att jag inte känner någon smak igen, inte kan andas genom nästan, sammandragningarna och halsbrännan och trycket nedåt är helt sjukt jobbigt, känner mig som en levande död mentalt också och vakna med hög feber och är dunderförkyld IGEN!!!! Har haft värsta sjukdan med stackars Angeline som också haft feber och börjat hosta igen.....asså dagis......de säger ju att de första 6 månaderna är värst, och ja nu har jag insett att det kanske börjat, hon har hållt sig väldigt frisk annars men nu kommer de hela tiden tycker jag.....men det är väl bra att hon bygger upp försvaret.... Stefan var också knalldålig imorse men var tvungen att dra till firman ändå men kom hem tidigare.... Igårkväll kände jag att något var på väg när vi höll på med reportaget, sen pallra jag mig in till stan ändå trots allt för min kusins middag på Elverket som jag lovat, gillar inte att avboka sådär i sista minut, när man liksom lovat, och det blev jättetrevligt men orkade bara stanna nån timme eller två men måste säga att det såg så härligt ut att vara sådär helt smal och normal och kunna dricka skumpa och äta fett utan att skada en baby eller få halsbränna, ja själv satt man ju där som barbamamma själv med de fetsnålaste på hela menyn och ett alkoholfritt vitt juicevin (alkoholfria viner är svåra att hitta goda men godare ibland än tråkig läsk och mineralvatten) och ändå rädd för att få i sig för mkt créme fraiche på sina löjromstoast, var väldigt trevliga vänner till henne iaf, asså nykter och social kan jag vara jämt och trivas jättebra, men det är just att vara så stor och klumpig med magen åt alla håll och halsbrännan och allt tryck både uppåt emot andningen och ont nedåt som är såå sjuuuuuukt jobbigt nu, och heeelt täppt.....här är fina Anna iaf och Grattis igen och tack för igår!! 



jaja..... men jag ska inte klaga, inom ett par veckor kommer hon, men just nu känns det lääääänge..... Och bara jag inte spricker så mycket, usch nej hoppas på en komplikationsfri förlossning!!!! Jag ser ändå så mycket fram emot att föda igen, absolut det gör ju ont men det är ju sååååå spännande och kul och underbart så det är ju värt det, åååååhhh lilla nya baby vem är du?! Uuuuuuuhhhhh nu trycker det på här igen och hela bröstet fylls av halsbränneld fast jag ätit så nyttigt, blir gaaaalen......de säger att babyn ska ha mycket hår vid mycket halsbränna, så vi får se om det är så eller bara en gammel skröna :) Nä, gonatt nu och krya på mig.........massa finnar har jag fått för första gången på flera år med, är det förlossningsfinnar kanske? Haha, man bara hoppas och hoppas på alla tecken..

Och mitt älskade hjärta idag, hahaha....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar