Sidor

onsdag 4 mars 2015

7:e himlen......

Ja, varför göra 5-vånings när man kan göra 7, haha...ja de blev ett sjuvånings ändå, lika bra, för detta är ju också originalgrunddelarna i Tivolina, eller liksom "provmodellgrunden" och då vill jag nog ha den i 7 om det funkar rent praktiskt, ni vet med stabiliteten och så och om jag kan göra så jag tänkt.... De översta kakorna kommer att vara som i sjunde himlen.. Härligt.. Så nu ska bara alla mellandelar (ni vet liksom "pelarna" emellan också torka och de två sista delarna ni ser här innan bränning och sedan ska det glaseras, och sedan penslas på guldkant, hurra!!




 Åååååhh vad fiiiiiint det kommer att bli!! Ska ha värsta plåtningen sen när alla grejer är klara, dekorera med raunkels, bakverk och annat vackert....helst skulle jag vilja stayla fritt typ 3 tanter väldigt färgglada och härliga som skulle vara mina "Tivolinamodeller" de skulle sitta där och fika, ha ett riktigt litet kafferep med skvaller och sånt härligt tantaktigt, men vet inte om jag har 3 frivilliga tanter jag skulle få pimpa hur jag ville, min mamma är ju himla fin och skulle nog kunna ställa upp men tyvärr ser ju hon så ung ut.... Ska höra med farmor om hon skulle kunna tänka sig att ställa upp.......och kanske Lisbet i Täby, min faster Anita har inte lagt till med tantlook än tyvärr och hon på Östermalm har inte heller vitt hår (som går att spraya i härliga färger) eller är särskilt tantig tyvärr..... Jag vill liksom ha äkta tanter, ni vet stort vitt burrigt hår, lite småtjocka, hudfärgade strumpbyxor, sån där dress med kjol och nån slags tillhörande överdel i precis sms tyg, luktar musk blandat med tantlukt, målade naglar och lite läppstift, många rynkor, en doset bredvid kaffekoppen, glasögon, örhängen med clips, ja allt sånt där tantigt ni vet......min farmor Bibbi skulle vara perfekt, det var en helt underbar tant, kan verkligen sakna henne så mycket, tänk att få visa två små flickor för henne, tänk om Angeline skulle få sitta i hennes knä, hon skulle lära dem att niga som hon lärde oss, och sy små kragar och klänningar som hon alltid gjorde åt mig och Frida när det var dop och sånt....och så kallade vi henne "gosedjursdoktorn" för hon lagade alltid våra gosedjur om vi lekte sönder dem....ja henne har man verkligen 1000 fina minnen med, men jag vet att hon ser oss där uppifrån för hon var kristen med....trodde verkligen på Jesus..


Förresten!! Igår var ju den 3 mars och jag lovade ju färdiga krukor i köksfönstret och bild!! Och jaaaa, de blev gjorda och jag blev klar som planerat till datumet (ni som minns att jag berättade att jag gärna påbörjar saker jag inte slutför, men ärligt så passade de inte så bra i köket, de blev för blå.....så en gav jag bort i helgen och de andra två kanske ska få flytta upp i Angelines rum, de går mycket i blått och hon når inte än på ett bra tag till fönsterbrädan :) Nä, nu ska jag fixa lite mera i hemmet här, imorgon kommer en inredningstidning hit och fotar och skriver om barnrummen, kul!! Det kommer att handla mycket om återanvändning och att ta tillvara på gamla saker och göra om som jag älskar!! För usch vi köper aaaaalldeörs för mycket nytt och så mycket onödiga helt nya leksaker till våra barn asså, när det finns secondhander och loppisar och blocket som bara kryllar med gamla underbara och oftast mycket bättre grejer och billigare förstås så det ska bli riktigt kul att ge mina  bästa tips!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar