Sidor

onsdag 11 mars 2015

Det är ingen ordning på allting..................................man hittar inte vartenda dugg!!

I min keramikverkstad!! Men det är fiiiiiiint väder!! Seeeeee!! Solen fyller hela rummet och se vad fönstren är smutsiga!! Hört att om man putsar hela husets fönster kommer babyn, haha.....



Men har inte tid just nu..... Grejar för fullt här och solen värmer så underbart!! Vädrar där nere och fixar!! Ska snart organisera upp hela den fullständigt kaaaaooosiga keramikverkstan till en mycket ordentlig strukturerad plats för ro till skapande, för just nu blir jag helt virrig av skålar och verktyg och gammel lera till höger och vänster, nä där är ingen ordning på nånting, man hittar inte vartenda dugg som Pippi Längstrump säger.... Men nu du verkstan nu åker du på ett karusellröj!! Jag ska skriva lappar och sätta upp med och så skulle jag egentligen behöva ett stadigt bord men än så länge funkar bänken.... Och så ska jag skura golvet och göra riktigt fint och fräscht!! Angeline är på dagis och de är ute, de säger att hon älskar att vara ute så jag har henne där med gott samvete just nu, asså hon stortrivs på dagis annars med men ibland känns det lite fel om jag bara är hemma och hon är så nära där borta.... Fast varje eftermiddag leker vi ju i timmar så hon får mycket tid med mig med, och det är ganska intensivt såhär i vecka 38 att leka i timmar ibland men äsch, kommer inte sammandragningarna lika hårt är det lugnt :) Nä, nu ska keramikverkstan bli fiiiiiin och organiserad!! Vi hörs bloggen!! 

P.S!! Det är vår i köket på riktigt nu!! Och buketten står sig än efter två hela veckor, helt otroligt!! Ranunkels, världens vackraste blomma OCH hållbaraste!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar