Sidor

måndag 16 februari 2015

Åh, de lilla babyrummet..

Ja, jag är lite smått fixerad vid mitt nya rum, haha.. Såg hur många bilder det blev i inlägget igår men orka inte välja :) Nu hittade jag lite fina spetsdukar och la under de söta nya krukorna i fönstret också (de är från Ikea, och jag har kört dem själv från Kungens kurva, haha) Och så har jag tvättat upp Angelines gamla babygym, så nu ligger det och väntar på henne också, som napparna och pyjamasen i vaggan.. Och där ser ni med den underbara filten som Berit stickade, älskar hemstickat, så mysig ombonad känsla och vibbarna sitter liksom kvar att det är handgjort med kärlek..




Och där inne i magen vet hon inte att hon har en sån här härlig välfylld garderob som bara väntar på henne, de lilla oskyldiga knyttet vet inget om världen och hon ska skyddas från allt ont, leva sitt liv bland pussar, bomull, pastell och spets :) 

Och vad mycket det gör asså när man bara målar om något och byter knoppar.... Titta på det gamla urtrista jyskskåpet som jag visa förra veckan.. Det är ju ett helt annat skåp.. Sen tycker jag det är söt och ger lite mera liv att blanda större och mindre knoppar såhär :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar