Sidor

tisdag 17 februari 2015

Tivolinas Dockskåp?



Nä, nu är det dags att sätta tänderna i ett nytt härligt projekt och skjuta alla tråkiga måsten åt sidan igen ;) Haha.... Skämtåsido :) Nä, men nu är ju babyrummet klart och igår storstädade jag hela huset så idag ska jag bara ha en kul kreativ dag för körkortet behövs ju inte heller pluggas eller köras inför för det har jag juuuuuuu :)) Imorgon kommer mamma med, så kuuuul!!

Alltid när jag gjort klart ngt sådär och städat upp allt spill blir jag genast rastlös igen och vill börja med något nytt!! Jag har en liten dröm om att starta en liten docktillverkning, ja typ liksom en hel liten familj jag föder fram med olika dockor, ja med keramikkroppsdelar och sydda små ryschpyschklänningar med massa pärlor, volanger och spets och grejer som prydnadssaker man kan köpa av mig till barnrummet eller till vuxna, eller till sig själv är klart!! Alla dockorna jag gör ska vara helt olika varandra och heta olika långa söta namn, så ska jag snickra ett riktigt härligt dockskåp som affär de kan bo i :) Jag tror det får heta Tivolinas dockskåp så går det en liten röd tråd i namnet från Tivolina Ceramics som också är på gång snart, haha snart snart, ja det är ju min dröm iaf dedär Tivolina Ceramics, pastellfärgade serviser med guldkanter lite vintage tivolikänsla, men man blir ju gravid hela tiden emellan och massa annat så har inte haft tid att jobba med det på länge..men det är inte borta för det, nä jag har stora planer för mitt keramikföretag och om några år kommer grejerna finnas över heeeeela världen, ja Tivolina Ceramics kommer bli stoooort :) Haha..... Ja, så nu ska jag ta upp lera från källaren och sätta mig i härliga stora ljusa köket och börja göra ansikten, armar och ben, sen ska jag till kyrkornas second hand i Täby imorgon och köpa lite billiga spetsband, knappar små stuvbitar, kanske någon gammal duk och grejer man kan sy klänningar utav!! Så inom några veckor lovar jag att 5 små dockor ska vara klara!! Ska sätta upp ett litet mål både med keramiken till Tivolina Ceramics och dockorna för att få det gjort, för jag gör bara allt som kommer för mig hela tiden och projekten blir bara roliga drömmar.....det är härligt att drömma men ibland känner jag mig så misslyckad när jag sitter där med allt oanvänt och halvanvänt material och alla timmar som gått till planering bara ut till något som blev just inget alls mer än massa slöseri med slantarna och timmarna.....

Jag skulle behöva ha någon i mitt liv som ba; "Jaha, okej Lina, nu vill du alltså bygga upp en keramikproduktion här med fina koppar, tallrikar, våningskakfat och sälja? , okej jag tror det kan funka Lina om du gör såhär och såhär och såhär och tills på fredag vill jag se 3 sådana, 4 sånna och 7 sånna, så fotar vi dem i helgen och publicerar på hemsidan på måndag innan klockan 12, jobba med detta nu 4 timmar varje dag mellan 12 och 16, så köper du den där mintgröna glasyren som du sa var slut på torsdag när dem öppnar klockan 9"

För jag är så himla kass på planering och att göra saker och ting till rätta tider och så..... Jag är himla bra på att tänka ut vad jag vill skapa och skapa det, men liksom alla stegen från A till Ö.... Därför blev jag så himla glad när jag tog körkortet också, jag fixade det, ja från början till att ha körkortet i handen.... Men tillomed mitt här i skrivandets stund har jag kommit på att jag inte alls ska göra dockdelar idag, nä utan att jag ska göra tre nya fina krukor till köksfönstret och plantera ner några vackra vårblommor så fort det är brända för de har jag tänk så länge att vad fint det vore i dedär stora fönstret vid matbordet att ha tre ganska lika stora härliga krukor med vackra blommor i.... Ja, nu bestämmer jag mig bara för det så gör jag det, och så säger vi såhär att inom två veckor, alltså näst nästa tisdag ska jag posta en bild här, nu ska vi se vilket datum det blir......tar fram mobilen... OKEJ, 3 Mars alltså ska ni få se en bild på 3 nya vackra keramikblomkrukor med fina blommor i!! Dockorna får vänta tills krukorna är klara, eller hmm ska krukorna också få vänta för nu kom jag ju på att jag köpte en stor härlig påse pärlor och smyckesgrejer innan jul för jag äntligen skulle ta tag i mina smyckesideér, men åh tänk vad skoj att göra massa olika underbara söta dockor, och tänk att tillomed kunna försörja sig på det någon gång, vilken dröm..... NEEEEJ, inte dockorna och pärlorna idag, jag sa ju att den 3 mars ska krukorna vara klara, jaaaa!! SÅ NU är det upp med leran som gäller!! Vad bra förresten att kunna använda bloggen som "få saker gjort" sätta upp ett datum och sen ska det bara vara fotat och klart då!! Detta kanske skulle kunna hjälpa mig, vi gör ett försök!! Hörs sen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar