Sidor

onsdag 18 februari 2015

Inte en pryl på fel ställe, nej nej här ska det vara ordning och reda!!

Har kommit in i så härligt "gravidsluttampenmood" vill ha kliniskt rent överallt, ordning och reda snyggt och prydligt!! Igår gav jag mig på hallen och nu har jag skurat hela badrummet nu från topp till tå, finns inte ett enda litet skäggstrå som ligger och skräpar eller onödig flaska i vägen!! Och så var jag på Haga hem å köpte lite nytt spapimp, ni vet härliga doftljus och sånt där mysigt.. Hittade några korgar också att förvara alla saker som verkligen blir hur många saker som helst i ett badrum, ja ni vet hårspray, parfym, munskölj, badleksaker, ja hur mycket som helst som bara blir uppställt på rad och leksakerna huller om buller, men nej nu är här inget huller och buller i badrummet, det är vårt egna lilla hemmaspa och Angelines leksaks och shampoo/tvål/skumbadskorg får tas fram när hon ska bada och inte stå och strö :) Haha...får se hur länge jag lyckas hålla det såhär fint men har kommit på en liten metod för mig själv för att inte kaosa ner, har en liten lista med rum dag för dag, bara en liten stund, och så att man tänker att under den bestämda tiden får man bara inte göra ngt annat än fixa till där.... Jag är verkligen motsatsen till pedant men ändå så dubbel där för jag ääääälskar när det är ordning och reda, mår så mycket bättre då och blir lugn, men sen är jag som en virvelvind också, nog därför jag älskar den exemplariska ordningen så, för att det är så mycket annat som surrar i skallen....oftast som ett helt getingbo... Snart kommer mamma!! Kuuuul!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar