Sidor

torsdag 19 februari 2015

Franskitaliensk pastell och vaniljsåsanda med guldkant....

Håller på att greja om lite i hallen på övervåningen nu också här i allt röj.... Blir så mysigt!! Har verkligen inte fått den klar fast vi bott här så länge nu men har ju varit så mycket annat och vissa rum liksom föds fram med tiden.... Shoppa världens mjukaste matta idag som tillomed fick mig att gilla "rya" :) Såååå mjuk, aldrig känt mjukare och sån underbar tät kvalité.... Billig som attan med, 750 kr på värsta rean, blev himla glad för jag är såååå kräsen på mattor just, blir bara förälskad i dyra jämt...och älskar orientaliska.. Vad tror ni om att hitta en sån där vacker gammal antik liten minibyrå med guldbeslag billigt på blocket och måla turkos-rosarandig eller rutig kanske och ha där minibordet står.. Vill trolla bort "arabisk salong" känslan lite som de italienska fåtöljerna lätt ger om man inte matchar de på rätt sätt.... Vet inte hur jag ska förklara utan att säga dedär ordet man inte får använda om den folkgrupp men ni kanske förstår om jag säger lite cirkusvagnar och stora kjolar.... Blir lätt så med allt mitt guld, blommor, spets och snirkelmöbler, då gäller det att matcha rätt, inte för jag har ngt emot den folkgruppen, tror jag måste ha en hel del själv i blodet för jag älskar stilen och mycket annat i den kulturen, men inte fullt ut bara sånt när man inreder... 





Ska vika till kanterna bättre och sänka Angelines dopkollage med imorgon, blev så högt nu när jag spika upp den idag men väcker henne om jag börjar nu :) Annars skulle man ju både kunnat spika tavlor och möblera om klockan 3 på natta nu när man bor i hus :) 


Guld, guld, guld :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar