Sidor

onsdag 23 mars 2011

Ja, gårdagen var ju så fin, så go, så mysig.


Mår lite bättre nu, har haft ett så gott samtal med pappa, och så plingade det bara helt plötsligt på dörren, opps tänkte jag, här ligger jag rödgråten, samtidigt pratade jag med Sara som sa att hon var ute och gick….så ja, vem kan detta vara nu då tänkte jag, en granne kanske? Jag försökte lägga på mig ett leende och öppnade dörren. Och där står hon, ängeln, ja Sara som hade köpt med sig ett stort paket, jag har väldigt svårt att ta emot presenter, och blir lite spänd när någon ger mig ett paket, däremot älskar jag att köpa presenter till andra, det är nästan ett utav mina största intressen, bara spontant sådär, folk blir ju så glada! Men jag och Sara känner varann utan och innan, så hon trycker ner paket i min famn och säger; Lina, gumman, nu öppnar du detta, du är ledsen och jag vill verkligen ge dessa till dig, och det stod typ Lina på dem sa hon :) Okej, tänkte jag, gav henne en varm go kram, öppnade paketet och bara log ner ända ner i själen. Hon hade hittat världens sötaste glasskålar! Och ni vet ju mig med allt sött, (ja, just glass) fägglatt och allt dedär så var dessa glasskålar så underbara att jag inte knappt förstod att det var sant, så himla härliga! Ska visa sen!! Sen hade vi en jättefin eftermiddag tillsammans, gick och fikade våra favoritmackor på gateau, drack en go latte, och bara hade hade det så änglamysigt..

Tillbaka till den fina gårdagen ja. Och ja, ni ser… nu är regnbågsstövlarna mina! OOooh, så lycklig jag är för dem! Jag kan aldrig känna ren, ja ni vet såndär riktig, riktig lycka för materiella saker, men med dessa stövlar är gränsen faktiskt hårfin;) Haha… Sedan mötte jag upp Anita, min faster och myslunchade lite, vi pratade om så mycket bra och fina saker, allt ifrån framtiden, hur det är just nu, och om lite skärgårdstrevligheter i påsk. Och som jag skrev tidigare är verkligen Scandic Malmen ett så härligt lunchställe! God mat, görgo personal, fräscht, ja supertrevligt helt enkelt :)   Och min faster är verkligen en utav världens goaste, generösaste och framförallt snällaste på denna jord. Vi bestämde att vi skulle försöka luncha tillsammans där lite oftare, hennes kontor ligger ju på Medborgarplatsen och jag har ju inte ett 7 till 4 jobb nu precis, jag satsar just nu på att må bra, min konst och lite mera blogg :)

Och som sagt, sedan svischde jag runt där lite mer på Södermalm, mötte senare upp upp Sara och Olis, och som sagt igen (haha, som sagt, alltså, ja det som finns skrivet i inlägget nedan) så åkte vi ju ut där och fikade med honom i Farsta, ja på dedär underbara lilla fiket, där marängerna är så söta så man ryser varmt, ryser mysig glädje när man ser på dem.. Mmm…så underbart söta. Men det blev Citronmarängpaj för Sara (för övrigt har hon fått någonslags dille på just de pajerna) och chockladjordnöttskaka för mig och Olis, mmm, det var så gott! Kommer snart tillbaka igen och bloggar av mig lite om den fina måndagen, den var med himla go den! Men här kommer lite härliga bilder så länge. Puss och kram

Alltså seee, dessa toffsar på lunchstället gör ju hela stället, jag älskar dem!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar