Sidor

söndag 10 maj 2015

Underbara helg....

Ja, åh verkligen,.,, igår - Dopplanering på Drottningholm, Daisys dop kommer bli heeeelt uuuuunderbart!! Det är så vackert där, slottskyrkan sååå vacker och allt runt om, men såklart för en liten prinsessa som henne.... Åh vilken mysig gårdag!! Lunch på Brostugan och på tidiga kvällen Grillning hos Bästa Gudföräldrarna Jocke och Jelena!! Och vilken grillmat de bullade upp, mmmmm.... Vi sa släng på lite korv bara, lova att inte stå och fixa, de har ju också barn med fotboll och grejer på helgerna (och gillar inte när folk som bjuder hem oss känner att de måste hålla på och fixa å laga massa för att jag ibland får mina kreativa matlagningsryck när vi bjuder hem, man får absolut inte känns liksom; "ohno.....nu måste vi laga som Lina" haha Solsidan typ) Nä, vi har inga solsidanrelationer, hahaha....


Och ååååh vad mysigt det är vid Drottningholm asså.... Vilket sommardop, och så ska vi hyra en helt underbar "piiiiiiiiiiip" att ha festen på, haha nä vill inte avslöja för mkt innan inbjudan kommer ut nu nästa vecka!!






Kjelle hängde också på, och vilken mysig lunch, blev den första uteserveringslunchen också, och vad mysigt det var på Brostugan, firade tillomed till det lite med ett gott glas rosé i solen, underbart!! Och Västerbottensosj, mmmm..... Angeline fick köttbullar och mos, mmmm.... Gott!! 

När vi kom till Jocke och Jelena satte jag mig och matade Daisy lite och när jag kom in i köket satt Angeline och lekte med vattnet i vasken, asså Jelena är verkligen heeelt underbar; "Ja, hon stod här på stolen och sa vatten och såg så leksugen ut så jag klädde av na så fick hon hoppa i, man måste ju passa på medans man får plats" haha, världens underbaraste!! Angeline njöt, plaska och lekte hur länge som helst, hon är helt vattengalen!! De håller på att renovera om köket i nya bot, och åååååhh vilka underbara knoppar, golv och idéer hon vissade mig de skulle välja, kommer bli så himla läckert, Jelena är också helt otrolig på inredning och älskar 50-talet!! Hon har liksom någon slags retrolyx över hela hemmet, fantastiska möbler och saker - helt underbart!! 



Lite gammaldags är hon också med leksaker, och älskar affären room precis som mig....åh där kan man allt gå länge....jag brukar gå dit och njuta av alla tygprover och sånt när det finns tid...den här helt ljuvliga kaninen skämde de bort barnen med, så himla gullig!! Den trummar när man kör den :) och vad är det med Daisy och kaniner asså, hon lyckas alltid få kaningåvor... Hennes första lilla kanin fick hon av Kjelle på BB, och Angeline en underbar mullvad!! Båda från Prag, jag minns så väl de barnprogrammet, helt ljuvligt!!



Men nu får ni sluta skämma bort barnen så, och Maria asså, det var ju rena julafton på terassen för några dagar sen.... Mobiler, världens finaste filt, fotoalbum och en stor lektunnel..... Och Rebbecas mobil, också heeeelt underbar, så nu har vi satt en på hennes säng här uppe och en här nere :) 

M:et (Maria) skickade allt på posten med för hon bor i Norrland, asså hur snäll får man vara....skickade upp ett litet kollage till henne men har knappt tackord så det räcker.....ni måste sluta skämma bort oss så snällaste ni.....

Grodor och cupcakes, så himla söt!! 

Och Rebbeccas, mobil såååå söt!! De matchar ju tillomed varann, haha.. Snällaste ni..men ni behöver verkligen inte skämma bort barnen så, ett äpple går lika bra och helst inget alls!! Jag vet inte hur jag ska tacka er.... Ni är FÖR snälla...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar