Sidor

torsdag 14 maj 2015

Molt Göteborg!!

PJa, jag tog mig en liten optimistisk tur till Täby centrum igår med barnen efter dagis..... Var verkligen tvungen att köpa de sista att pimpa dopinbjudningarna med så de kommer på lådan i början på nästa vecka.....detta med deadlines är verkligen ngt för mig!! Ja, så jag satte mig i bilen och åkte iväg..... Ja, då skulle det ju först trotsas en del i bilen, Angeline skulle verkligen inte ner i bilbarnstolen....men har mina "lekknep" så hon ska tycka det ska bli sååå kul att hjälpa mig knäppa bältet och sånt när hon är på de humöret, så det gick bra, men sen får man ibland verkligen sitta och sjunga och prata med henne för jag kan bara inte ignorera hennes trots, hon blir nöjd om jag sjunger imse vimse spindel och allt dedär högt och det kan jag ändå göra när jag håller full fokus på trafiken.....det är liksom "lättare och säkrare" än att att höra henne gnällig.....men sen satte ju Daisy igång med, ja med något slags gallskrik fast hon var mätt, torr och allt sånt där, ja ni vet det är väl nån babygrej de har för sig att skrika lite ibland, och jag kan inte varje minut hålla henne, gör det verkligen i timmar varje dag.....men då tänkte jag; "Nä, jag vänder nu, ingen vill åka bil just nu, även om hon tog nappen, jag får skjuta fram inbjudningarna ännu lite till, eller pussla ihop det när Stefan kan ta dem, ingen fara.....


Många tycker ju att barn inte ska få "bestämma" men jag tycker att man får tänka på dem med.....för hur kul är det med köpcentrum, om man inte gör varje affär till en "lek" som man oftast får göra för att klara det, iof går jag nästan aldrig och shoppar med dem, nätshoppingen har många gånger varit räddningen, och ibland när jag hinner på secondhands passar jag på att snabbköpa lite underbara gammaldagskläder som både är finare, billigare, miljövänligare och bättre, Stefan är inte lika förtjust men men, där är vi olika..... Och sen när jag ändå bara inte kunde vända direkt tänkte jag att nä, nu är det lika bra att fortsätta.....de var så lite kvar ju....och så ska man ju parkera så himla perfekt i dedär trånga små rutorna medans man "tröstar" båda utan att titta på dem, sjunger och stojar, haha men det gick väl bra....

Haha, så redan framme i parkeringsgaraget rann svetten... Jag kände mig som en livs levande arbetsmaskin installerad på deras behov, behov, behov, det blev liksom en sån komisk situation när den ena var nöjd var inte den andra det och ingen vill vänta medans jag packar ut vagn och grejer.....och så fortsätter det - man bitter ihop, trallar, håller sig luuuugn och fiiiin......
Haha.... Ja, men det känns verkligen så ibland, ja som man är en maskin, efter en dag av tröst, matande, vakennätter, lek lek lek, guppande, sjungandet, osv osv..... Och när det blir lugnt en minut japp då luktar det bajs i en blöja - dax att leta skötrum!!  Haha, jag är så optimistisk ibland- "äsch, köpcenter det funkar utmärkt!!" men nu dröjer det ett bra tag kan jag säga med köpcenter själv när de är såhär små, men var bara tvungen att göra dessa snabbärenden till panduro och Hemtex, hann väl snabbhoppa in på några andra med, i en affär fanns det ballonger till henne som underhöll en stund, jo också bland annat Angelines älsklingsaffär Sprall (förresten en av mina med) där vi förälskade oss i ett par paljettskor, Angeline är helt skogalen, typ fixerad, går runt i våra, säger sko hela tiden och hållt på med dem sen hon börja krypa.....hon kröp till hallen hela tiden -skoooolr!! 



Men ohoj det var lite väl mäktigt med Täby c igår asså, Angeline ville inte sitta i vagnen sen heller.... Och så Daisy fick för sig att ha ett sånt där uuuuuuunderbart tröstpass igen, mitt när man skulle betala..... Så det var bara att trösta så vi drog fortare än blixten hem, haha, försökte först se om Stefan var på g att sluta så jag kunde ha ett barn, hinna till Apoteket och Lindex med och en liten härlig till gos/lekpaus när vi redan var nere i parkeringshuset men sen var det lika bra att bara fortsätta hem och så hade vi lärt oss något nytt :) Så sjöng vi och skratta och prata hela vägen så hemvägen blev ändå himla mysig, jo asså dit vägen och i Täby c med, men man får ju trixa heeeela tiden så bägge ska vara glada!! Det är en liten kamp, men jag tänker redan på en tredje, men kanske om några år :) 

Och efter middan och läggningsracet satte sig arbetsmaskinen haha ännu några timmar och nästan gjorde klart alla dopinbjudningarna, skulle gjort alla om inte pysslet tog slut.. asså trots trötthet från en sån dag kan ändå inte de kreativa skapandet bli "tröttsamt" bara så avslappnande.....klipper, klistrar, trär, knyter, alla små detaljer på sin lilla plats och då har jag som sagt denna gången inte ens knappt vågat tänka tanken om hur de egentligen skulle se ut om mera tid fanns, haha....men blev himla nöjd med resultatet ändå trots allt..... Väldigt snabba gjorda men man måste vara snabb här i livet om man både ska vara mamma och dopälskare på mitt sätt.... asså jag skulle kunna hålla på med sånt här dygnet runt, det är som att skapa små minivärldar en inbjudan.... Ni ska få se sen, hoppas ni kommer att älska den lika mycket som jag :) Här kommer ett tjuvkik; 




Nu sitter vi i bilen, prinsessorna sover gott, Stefan kör och vi drar till Götet!! Vi ska först dit och träffa syrran med familj och sånt och sen till Floby imorgon!! Kuuuul!! Pappa har inte hunnit träffa Daisy än heller så vi alla längtar såååå!! Men det passade bättre att vi kom imorgon och vi kände att vi inte ville komma alla fyra och tränga in oss i syrrans hus i Gbg, så det blir fyra små barn (eller mest Stefan vill inte tränga sig på så med sängplatser och grejer, även om Jenny är den mest gästfria och; Men guuuuud bo häääär!! Men vi får ju ses mycket ändå!! 

Världens snällaste Stefan har bokat Dorsia Hotellet....han ba; men då är det ju jättepassande om vi bor på dedär fina hotellet du gillar.....jag ba; men asså Steeeeeeefan, vi bor där en annan gång, vi behöver liksom inte alltid lyxa till det så innan bygget (asså jag skämtar inte men Stefan är verkligen tillomed mer oekonomisk (eller man kanske kan kalla det generös) än mig, jag har dock blivit mkt bättre på att hålla i slantarna sen jag fick barn, men kommer nog också alltid vara lite livsnjutare det är inget jag sticker under stolen med......) men jag sa nä, vi tar ett vanligt hotell, men då bara han tog fram mobilen medans jag klädde på Angeline utan vi inte ens pratat klart vart vi ska bo och bokat värsta sviten på en sekund där och "skyller på "att "vi får ju inte plats med barnen annars" haha....Stefan asså, men jag ska inte klaga, haha..... Jag mena inte så, men ni förstår, ja han är bara sååå snäll!! Så jag slängde ner lite extra fina kläder och smycken med, så har man tur hinner man fixa sig lite fin :) Ja, asså det hotellet är ju bara sååå himla fint!! En inredningsintresserads drömhotell!! Självaste Tricia Guild har ju varit där och fixat!! Älskar ju som ni kanske vet henne och hennes "Designers Guild"

Och såååå underbart trevlig med, träffade henne med Angeline i magen när jag och Jojjo var på ett underbart event hon hade!! 



Och fick personliga tips till mina köksstolar vi skicka på omklädning utav självaste duktigaste hon, även om jag inte kunde hålla med om allt när jag sen bestämde mig och beställde tygerna och målade, haha så svår att "ta" ngn annans tips helt och hållet, tillomed Tricias, men när jag skicka hur de blev sen älskade hon dem och det var ju kul!! Jag tog nämligen ännu en färg där bak på ryggen vilket hon sa kunde bli fint med samma som sitsen, men de blev så fina och jag äääälskar dem!! I bak är dem stark cerise!! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar