Sidor

måndag 18 maj 2015

Fina fina helg....

Har verkligen haft en heeeeeelt underbar ljuvlig helg nere i väst....
Vilken lycka för barnen att leka med sina kusiner, skratt som klingar som den vackraste musik i öronen...... Milla och Angeline är verkligen heeeelt galna i varandra!! 



Vi började där i torsdags att åka till Gbg ja.. Tyvärr var det barnfritt på  Hotell Dorsia, jag väntade med barnen i lobbyn medans Stefan skulle gå och checka in så kom tillbaka och berätta att asså tyvärr - det är barnfritt..... men ååååh så vackert det är där, tyckte lite synd om Stefan som i bilen på väg dit berättade att han också ville ha värsta mysigaste middagen i deras vackra restaurang och allt sånt för mig för att jag älskar den (nästan) all den typen av inredning... Stefan är så himla underbar, gillar inte när saker inte blir som han tänkt sig och det är såå gulligt, för han blir som mig, sur en liten stund (han ba; asså detta vandrarhem tar inte emot barn, haha) men vi deppar aldrig ihop för sånt, vi får bo där nån annan gång utan barnen :) För sen var det faktiskt så himla gulliga, och sa att det var ok ändå, att de kunde göra ett undantag, men då kände vi att asså vill de egentligen inte ha barn där ska vi inte "tränga oss på" och då hade Stefan varit lika snabb med att hitta världens mysigaste svit på Elite park, så vi orka inte boka om och om och känna att vi egentligen var lite "jobbiga med barnen" för Stefan kände att han fattade vinkeln....och släpa barn in och ut i barnstolar och vagnar är ju inte så kul för dem..  Men allt blev såååå mysigt, asså jag kan ha de lika mysigt i tält (Stefan med förstås men han gillar lite mera härlig lyx, jag med asså men vi gillar liksom "lyx" på lite olika sätt..... (Haha, ni ska bara höra våra vilda diskussioner ibland när vi pratar och planerar bygget, haha så olika "lyxprioriteringar") 

Men till sak, ja vi hade det sååå mysigt!! Och vi slapp "störa" Dorsias gäster med hägljuddabarn, de kanske var par där som ba; "inga barnskrik denna helg och så slapp vi sitta på deras restaurang och äta (som inte heller är så lätt med en 1,5 åring som vill "upp" efter 10 min, ett spädbarn och kusiner.....om det var barnfritt, inte ens lätt på en vanlig restaurang ju, så vi tog upp härlig roomservice, Angeline och Milla kunde stoja och stimma i lugn och ro, Daisy tröstas mellan rätterna utan att vi störde ngn :)

Och deras råbiff med löjrom var den godaste jag ätit någonsin.....
Högrevsburgarn och räcktallriken var också i världsklass!! Kan rekommendera alla Elite Park, ja allt var perfekt -mat, frukost, service ja allt var på topp!! Och vilken superlösning det är med roomservice + barn asså..... Det är lika med såååå mkt lättare på alla sätt och vis!! 


Och deras desserttallrik, mmmm.....ja, som de tillomed bjöd på, bara pling plong här kommer dessert!! Angeline fick lyxa till det med lite glass!!
Men det bästa av allt - UTSIKTEN!! När barnen somnat satt jag och Stefan på balkongen och njöt.... Inte varje kväll Tivolina har ett tivoli i fönstret :)


Och tror ni inte att vi bodde precis mittemot svit; 19... När man öppnade vår dörr fick vi 19 rakt i ansiktet!!
Ja, asså nu råkade vi ju inte få 19, vi fick rum nr 2 två, men 19 var ju på andra sidan så då kunde vi ju inte ha den utsikten, men vi hade det nog så mysigt för att vi "speglades av 19" precis mittemot.... Haha.... ;) Nä, men asså helt seriöst 19 förföljer oss.... Eller så ser vi det bara för vi ser det, men så som det känns känns det verkligen inte så.... Så man kan ju undra om det händer ngt mera kul imorgon för då är det ju den 19:e haha... Asså jag är ju väldigt kristen och så men börjar nästan tro Gud också behövde lite siffror för att hålla reda på alla.....





Så gick vi på stan och shoppa lite, hittade sååå söta saker till barnen!! Kolla deras nya mössor till exempel, åh......



Finns så himla mycket fint nu på våren.....och Stefan älskar när vi köper nytt till dem, haha... gillar ju inte riktigt mina secondhandkläder jag gärna sätter på dem...men jag älskar ju gammaldags barnkläder och att fynda och sånt, liksom inte för att vara "snål" emot barnen, bara att det blir så mkt kläder som växs uts så fort....men skulle Stefan shoppa skulle det bara bli nytt.... Och det är klart jag också gillar nytt ibland, det är jättekul, hm har massa fint, Lindex å allt sånt där med, och vem kan motstå sånt här sött, ja se klänningen på bilden till exempel....och han ska ju också få känna att han får shoppa vad han vill till dem såklart utan att jag kommer där med  jobbiga åsikter.....asså jag "kör" liksom inte över Stefan med att allt ska vara på mitt sätt, tror att många kan tro det ibland.. men de gör jag inte,hehe inte iaf mer än lite, ja eller ganska mkt, ja vissa saker i inredningen, eller nä ganska många.... ja där är jag faktiskt lite "dominant" med mina åsikter och jobbiga möbler haha.. Men han har faktiskt börjat gilla äldre grejer med!! Och vårt soffbord han först tyckte såg ut som en gammal brädhög älskar han nu, kanske låter helt konstigt typ att han inte alls gör det, men äsch han kanske "låter mig hållas" lite med vissa grejer i hemmet, men då kanske jag liksom också "låter han hållas" med vissa saker då vi ska bygga jag tycker mindre om, ja ni vet.... Det är ju ingen byteshandel men när man är så olika har vi ibland faktiskt hamnat i lägen som "ok, du får ha detta i hemmet om jag får ha det i hemmet osv.... Men det är väl därför vi kompletterar varann så bra, han är så sjukt himla okomplicerad och härlig, bara en sånhär sak som när vi lagar mat; Kollar på tiden hur länge saker och ting ska vara inne, gör som det "står på" och som "man ska" med de man lagar, så kommer snurriga jag där och bara slänger in och läser aldrig ett recept, men bränner ibland, och lagar "konstigt" ibland...men många gånger också gott, vi är så olika bara, men en perfekt kombo!! Och så "sönderanalyserar" han inte saker sådär jobbigt som jag gör ibland, åh vad han är min "förebild" där, och så tar han inte åt sig på samma sätt som mig, oviktiga saker rinner verkligen bara av honom, så himla härlig!!  


Sen åkte vi till Säve och hade sååå kul och mysigt!! Och där finns det kattungar, vilken lycka för lilla Angeline!! 



Sen till Floby igår och Daisy träffa sin morfar för första gången!! Och Frida! Så himla kul och mysigt!! Mamma hade lagat underbar mat och bakat flera sorters bakverk..... Och vilka presenter barnen fick, tack tack tack tack, ni är alldeles för snälla!! En så rolig "leksakshoppbprg" en så söt kanin, cheerleadersgrejer, pussel....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar