Sidor

måndag 25 maj 2015

Ääääääääälskar måndagar!!

Ja, just den där mest fantastiska känsla; "idag börjar jag mitt nya liv-känsla" gör sig alltid så suuuuper perfekt på måndagar!! Idag har jag till exempel slutat äta laktos, socker, gluten igen!! Jag har blivit pedant, jag har skurat köket, städat som en duracellkanin,grejat, grejat grejat!!!!!!!!! Jobbat jobbat jobbat!!!!! Alla nappar kokar, klassisk musik i högtalarna, katten badad, katten borstad, mamman borstad, åka till dagis, hämta Angel, handla sådanadär underbara måndagsvaror, ordentliga grejer!! Här luktar det Ajax...... Inbjudningarna på brevlådan, nästan alla, letar vissa adresser, smsar vissa efter dem, gubbar baby uppåner, här ska inte skrikas, nej bara glada miner!! Och imorgon då börjar det nya livet ännu mer för då ska det morgonjoggas igen, runt runt som en enda stor kaloriförbrukande maskin, fetter dallrar från de flesta kroppsdelar - två prinsessor är satta till världen det syns, bristningar här och där som gör mig randig och farlig för polismammor så akta er nu kan jag säga ifrån, jag är randig, stadig och pedant, håret är borstat nej ruffsigt är det inte längre, disktrasan hänger där den ska, ni vet sådär över kranen färdig att änvändas igen!! Nä, nu ska napparna vara bacillfria här igen, detta härliga ständiga kokande, visst är det skoj!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar