Sidor

måndag 18 maj 2015

Gonatt från Nalles nya Törnrosa-butterfly-toalett....

Ett av mina bästa ADHD-tips är verkligen att göra ett rum så vackert man bara kan där man vill bibehålla just ordning, reda, städat och härligt!! Det ger sådan otrolig motivation!! 

Vår lilla toalett där nere på undervåningen (Nalle mest använder) förvandlades idag till en liten kärlekssaga av rosa rosor, fjärilsmatta, doftande ljus, nya handdukar och ett ordentligt skrubb av varje liten list!! :) Nalle ligger verkligen där inne och rullar sig, njuter och verkar älska hans nya lilla badrum, och snacka om att vi också kommer trivas där bättre, asså just toaletter och handfat är inte mina största problem just att hålla rena, där är jag ändå "fräsch" i psyket, haha.....och har typ fobi att komma in på en toa där det är ja på ren svenska skit!! Nä, där städar jag men det är kaoset som lätt kan bli runt omkring på golv, hyllor, skåp osv osv....liksom alla andra saker..... Så min ADHD-terapeut har varit på besök idag med (så himla glad att jag skaffat mig henne!!) Och en av våra grundplaner för att "få ordning på mig, ja- "kaos-trasselsudd-pippilångstrump-virrvelvinden" är just att fixa rum för rum och "bestämma" sig för att här har man bara just t.ex "dessa tre saker" och detta rum städar man varje (så nära som möjligt iaf) denna dag i veckan ungefär den tiden..... Det helt underbara med henne är också att hon är minst lika "idérik" och kreativ som mig (jag vet jag låter lite självgod igen men är bara ärlig) men seeee, seee så fint vi gjorde!! Väldigt skoj med atthon också gillar inredning, sen är hon trädgårdsfantast med, så sjukt duktig kan typ alla blommor och växter, så häftigt!! OCH kan hålla dem vid liv!! Wow!! Mon dröm.....än så länge blir det mkt plast, men det är också härligt, vissnar ju aldrig, inte ens en kaosdag, haha.... Natti natti... 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar