Sidor

fredag 8 maj 2015

Den där stunden asså.....


Och så kommer den där stunden......ja den där stunden när Daisy somnat, och man vet kanske att i tillomed 2 timmar i rad kan hon sova.....ja, då kommer den där stunden hela hjärnan blir totalt; "Guuuuuud hon sover, jag behöver inte gubba henne, bära runt, vyssa, trösta, ja ni vet nästan alla bebisar gillar inte att vara själva mer än någon minut..... men då bara hela hjärnan bubblar över av; VAD SKA JAG PRIORITERA NU?! keramikverkstan skriker åt mig i källaren kooooom!!!! den där gods och gårdartidningen som man velat öppna i flera dagar ropar öppna mig!, nu har du chansen!!! Den där pinterrestsidan för all härlig inspiration till bygget, trädgård....ja 1000 andra intressen skriker klicka in dig!!!! Köket ropar städa lite till!! Badrummet skrubba lite mer!! Tvätten tvätta lite till, sminket; HALLÅ DU HAR INTE ANVÄNT OSS PÅ FLERA DAGAR NU IGEN, sängen gapar, åååååhh tänk att få bli bäddad sådär fint med kuddarna, solen där ute säger men lilla lina kom ut och sätt dig med en kaffe och njut, hjärnan säger; åh snälla kanske lite go sömn att ta igen från inatt? penseln säger; tänk vad skoj med lite färg på mig, jag har ju väntat så länge nu.....och telefonen lyser hallå, du måste ringa upp svärmor och många många andra som inte hunnits pratas med...... tillomed bilen ropar;, flytta över Daisy i bilbarnsstolen och ta mig på en sån där härlig tur till ÖB, var lite ekonomisk och köp hem lite mera billigt rengörningsmedel och lagra upp med lite nödvändigheter, mailinkorgen säger snälla så mkt reklammail blir för mkt som du ändå inte öppnar, radera!! och skrivbordet på datorn säger, men du? kommer inte jag i första hand, vem har tio tusen bilder huller om buller på sin skärm, du kan ju knappt tänka när du slår upp skärmen...... Ja, det gäller att klura ut vem som ropar högst...... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar