Sidor

torsdag 7 maj 2015

Livet ler mot mig igen!!

Jaaaaa!! Och jag ser nya utvägar i mitt kaos som verkligen håller på att ordna upp sig även om det känns lite ungefär som när prussiluskan kommer hem till Pippi Långstrump när min adhd-kvinna "lär"
mig de härliga strategierna för att inte slarva bort viktiga saker och inte kaosa ihop det så.... Nä, men jag är så mycket lyckligare än förra veckan när jag bara kände mig som en enda stor misslyckad tova, ett trassligt garnnystan utan ens ändar att börja trassla ut, bägaren bara rann över helt enkelt.....tvätt, disk, stök, trötthet och det enda jag fixa var ungarna, men det, det har jag fattat nu är inte så mkt att säga "det enda" om, men det är kanske det som kallas "tvåbarnschocken" ja att man inte hinner ngt och blir kaos, haha, vi kan iaf skylla på den lite tycker jag ;) 


Igår var min underbara Jojjo här också så jag fick fira hennes nya firma, såååå himla duktig, är såååå stolt över dig!! Och Jojjo är verkligen alltid så otroligt puschande!! Hon är stenhård ibland med mig och typ; "Asså lina SLUTA säga bara klarar detta, misslyckats med detta, inte lyckas få ihop det och blabla Ja, hon är verkligen såååå himla peppande jämt och verkligen bankar in i skallen att jag redan klarat massor och att mina projekt och framtidsdrömmar kan eller hon säger kommer bli helt magiska och att det bara är att köra på så vet hon att allt kommer bli sant, luftslotten i min hjärna får jag inte ens tänkas som luftslott säger hon, för det har bara tagit så många år för mig att aldrig riktigt påbörja eller slutföra eftersom jag inte tror på mig själv säger hon och det ligger nog mkt i det.....


Ja, bara hon såg mig igår greja så intensivt med bägge barn, jo asså såklart hon med, hon hjälpte ju till fast jag sa åt henne att sitta ner men hon sa att "oj vad lätt mitt liv känns med ett barn när jag ser hur du grejar på här" haha, jo man blir nästan som en levande maskin ibland med två så små och nu har jag istället känt mig helt stolt som fixar bägge barnen själv så mkt för det är fuuuull fokus och man kan skjuta upp att till exempel kissa flera timmar ibland, ja det låter kanske helkonstigt för er som inte har småbarn men det är så det är, men man får komma på små lösningar hela tiden, man gör saker på helt andra sätt numera, och ja det funkar det med!! Stängda toalettdörrar är ett minne blott, haha.... 



Vi lyckades trots matningar, lek, blöjbyten, tröst och trots att fä i oss lite skumpa i solen, för det är verkligen en sån stooooor grej, en enorm känsla jag verkligen kan sätta mig in i att teckna dendär firman man alltid drömt om!! De har startat en underbar inredningsfirma!! Jojjo är verkligen ett rent inredningsproffs (ja ni fattar varför vi kanske är så tighta vänner, intresset är ju så delat, trots lite olika stilar kan vi snacka inredning i timmar, minns när vi inte hade barn vi kunde gå runt och kolla och kolla möbler, loppisar, butiker i timmar.... 

Asså hon är så oerhört proffesionell och jag lite mera "snurrig/gammal/snirklig/plåttrig/regnbågs" i min inredningsstil, men det är ju det som är skoj med inredning  också, alla hem har sin lilla charm, vissa mer intresserade än andra, men hennes talang är och hennes kompanjons Cecilias såklart, ja den är bara såååå otroligt smakfull och fantastisk, ja hon får tillomed extremt kräsna mig, ja som tillomed kan typ må dåligt av vissa möbler/prylar att tycka vissa till exempel moderna/grå/osnirkliga lite mera stilrena saker jag inte skulle gilla annars förvandlas till ljuvliga ting när de sätts ihop med annat mer i min smak av henne för hon gillar också mycket gammalt och färg och crazy och sånt, men liksom blandar upp det sååå fint.. Asså nu låter jag jättesjälvgod (det får man ju inte göra i detta land men men) Ja, då har man verklig talang om man får mig att tycka inredning är snygg som inte är på mitt lilla sätt, för jag bojkottar så mycket, tror mig veta precis hur jag vill ha det, bara hon kan typ få mig att; "Ja, dedär är inte helt fel asså, näää det är visst sjukt snyggt, eller den där moderna möbeln blev faktiskt riktigt snygg där, och det är inte många som kan få asså, haha helt insnöad i mitt och skulle ha väldigt svårt att inreda andras hem för jag är så inskränkt i min stil, nä  hur mycket jag än skulle vilja få andra att gilla den, så nä den sträcker sig inte till den "stora massan" den konstiga stilen.....men jag tror tillomed Jojjo kan få in saker i mitt hus i inredningsvägar i framtiden och det, nä det är det inte många som kan, eller ens inte någon mer än hon tror jag!! Så alla ni som funderar på homestyling gå in på deras sida http://www.stockholmhomestaging.se där hittar ni kontakt, info och allt sånt där för den mest lyckade affären eller underbara hemmet - ja det kan jag garantera!! För grejen med Jojjo är också att hon är så "fri" liksom; "ingenting är omöjligt" hon som mig suddar ut alla gränser, låter gränslösheten blomma, och är inte rädd för att tänka utanför ramarna, man kan glömma allt vad tråkigt heter, allt blir bara så himmelskt vackert och så blir det kul och flott!! Och just roligt men samtidigt lyxigt och med stil är det inte många som kan få till på det sättet!! Och liksom få till så att så många älskar det hon gör, då är man ett sant proffs!! WOW säger jag bara!! Cecilia känner jag inte så väl (om ni undrar varför jag bara berättar om Jojjo) men av det jag sett och hört är hon också heeeeeelt fantastisk, och jag känner ju Jojjo utan och innan, vi är som systrar nästan och hon skulle aaaaaldrig starta ngt med någon som inte heller var unik sådär finns också garanterade talanger!! WOW!!

Wow asså, du är sååååå duktig!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar