Sidor

tisdag 19 maj 2015

Tror ni inte det hände något speciellt idag ändå.......

Jo men asså ja.....den 19 maj och jag fick syn på dendär lilla katten.....den där lilla katten som inte ens var levande, nä inte ens i färg, nä blyerts på ett papper en bit här ifrån, ja på vår arkitekts kontor och kände mig bara så "förstådd" fick sånt nytt härligt hopp om vårt framtida paradis efter kvällens mail, mera titt på skisser, ja det är så spännande så det är inte klokt.....jag kan inte sätta ord på det, men att känna sig sådär; "oj, han/hon ser mig, den där personen förstår" ja som Tina ungefär, eller som Jojjo, är en sån skön befriande känsla..... För många gånger när man går runt där i sin bubbla, i sin egen lilla värld, ja när man tillomed inte håller reda på varken nycklar, kort eller bara en sån sak som att det finns inte där naturligt att man  låser bilen när man handlar, kan man bara ibland ja känna sig så fruktansvärt ensam, ja men "normala" saker och ting får inte som någon plats där inne i hjärnan  bland allt.....men ikväll somnar jag så lycklig, i ett ännu lite mera strukturerat hem, en veckohandling till, ett enormt beröm av Stefan för mina framsteg i huset; "vad händer? städat, lagad mat, vikta kalsonger, t-shirts bara att dra ut lådor, bara att ta" och nöjda barn..... Och så den där lilla katten han ritat till mitt i allt....ja ni kommer att förstå, blir så himla djupt å allt sånt där att förklara såhär trött med tandborsten samtidigt i munnen, med lysrör, men ja, jag kommer bara somna så lycklig....... 

Och lilla Angeline sprang så överlycklig.... Lekte med tomtsäljarnas pudel, ja pudel, bara en sån sak, de har sprungit lyckliga pudlar på tomten sen 80-talet - vibbarna sitter kvar i gräset, på gräset där vi kommer bygga.... Sov gott.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar