Sidor

tisdag 5 maj 2015

Tack Jesus!!

Åh livet känns så mycket lättare idag också, det känns som om jag knäckt min stora livsgåta, jag kan bara inte ha saker huller om buller och kaos i handväska, skåp, lådor, inte hitta saker och bli ännu virrigare i det och påverkan på självkänslan, nä det går inte att vara hur kaosig som helst med två barn, det finns som sagt (börjar nästan bli tjatigt ju, haha) ingen tid till att leta efter bilnycklar, glömma betalkort när man väl handlat hela vagnen full osv osv..... Så idag har nya kaos garderober och platser i huset strukturerats upp och jag bara njuter när jag ser de raka högarna, de små lapparna på vissa ställen för att påminna mig lite extra och kicken jag får när jag slutfört det som jag påbörjat, även om det bara är en sån simpel sak som kläder eller köksprylar, tänk då den dagen jag kan slutföra mina större projekt som jag påbörjat, vilken känsla.....för bara en handduks och sängklädersgarderob ordnad och slutförd ger mig en beroendekänsla!! Och idag fick jag ett sånt underbart samtal med en dagismamma med, så se nu börjar det vända!! Har tillomed nu när flickorna sover fått underbar kreativ tid med att börja göra Daisys dopinbjudningar, och vill verkligen att det redan i dem ska ge det kristna, få in Jesus i brevlådorna och inte bara att det ska bli en tillställning där man tappar det verkliga fokuset som tyvärr många dop kan bli idag.... Angelines dop var heeeelt fantastiskt, en dag jag åldrig glömmer, Jesus var verkligen med oss, men vill ha ännu lite mera "kristet" fokus denna gång för jag är honom så otroligt tacksam....,

Ett utav mina favoritbibelord har alltid varit dedär vackra som brukar läsas av prästen på just barndop, vill ha in det i inbjudan och googlade det nyss för att få det helt "rätt" skrivet och tror ni inte det var nr 19.......var tvungen att ta en skärmdump men den blev för suddig såg jag nu!! Asså vad är det med 19 egentligen..... Det förföljer oss, eller får man för sig.... Jag vet inte.. Nä, nu ska jag ringa kvällens missade samtal från läggningarna sen fortsätta här med inbjudningarna sen en efterlängtad härlig dusch!! Sov gott!!



Matteus 19:

Sedan bar man fram barn till Jesus, för att han skulle lägga händerna på dem och be. Men lärjungarna visade bort dem. Då sade Jesus: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty himmelriket tillhör sådana." Och han lade händerna på dem och gick sedan därifrån. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar