Sidor

tisdag 6 januari 2015

Underbar dag!!

Började dagen med att övningsköra läääänge med Bästa Kjelle (ska bara fixa dendär uppkörningen den 27 och imorgon har jag en låååång och himla bra körlektion!! Sedan hann jag äääntligen in på Vera Nilssond fantastiska utställning på Liljevalchs som var sista dagen idag, fick den av min faster i födelsedagspresent med hennes fantastiska bok också, hon vet att det är en av mina favoritkonstnärer, men skjutit upp den så länge och tänkt; det finns tid det finns tid, och ja tiden fanns men rann....men sååå glad att jag hann dit sista dagen!! Har ju varit så mkt med körkortet, graviditeten, varit sjuk en hel del och hela julen och allt vad den innebär, men HANN, sååå Glad!! Och den var heeeeelt underbar!! Här kommer några av mina favorittavlor, asså jag älskar dem.... Köpte en så fin affisch dör med idag jag ska hänga upp, ni ska få se.. De är lite läskiga men så starka och vackra.. Hon målade sin lilla dotter mycket och en utav de kändisars målningarna är denna som ni kanske känner igen, helt underbar..





Och på torsdag hastigt och lustigt bestämde vi ikväll att världens snällaste pappa och man skickar mig, Lillan och svärmor till Kanarieöarna för 6 dagars förlängt jullov, jag ville verkligen att Stefam skulle följa med först, så synd att han måste jobba men han är verkligen övertygad om att vi kommer få det toppen utan honom också, och vill verkligen att vi ska passa på att åka som kan innan nybabyn och intensivkörandet och allt annat börjar, och vi kommer ju typ inte hinna ses ändå så mkt som han måste jobba då och så tidigt jag går och lägger mig på kvällarna.... Sen följer ju Kjelle med också, och han känner ju Berit så bra nu med så det blir himla kul och skönt med lite värme och framförallt kul för vattengalna Angeline som aldrig vill sluta bada att få ett sådant roligt avslut på "juldagissemestern" haha.. Vi får ladda på D-vitaminet så vi kan köra ännu bättre sen och köra nu både inorgon, och på torsdag och sedan järnet fram tills den 27:e, sen har mina körlektioner ett hopp på en vecka där ändå med läraren men har bokat in några extra innan uppkörningen för att vara på den säkra sidan.. Så imorgon blir det lite packande också.. Ojoj vad Angeline kommer bli glad asså.. SOOOOL och BAAAAD!!!!


Och ett helt nytt land för henne att se!! Men hon har varit där innan också, fast bara i månad 5 i magen :) Såå mysigt att Milla och Jenny var med då med, vi hade såå kul!! Jenny skulle kolla om hon kunde hänga på med, om det fanns några bra resor frpn Götet med, men hon har tenta med den 16:e så hon får se, duktiga Jenny sist satt hon där och läste i solstolen, men jag vill verkligen inte pressa henne, och det kommer fler gånger med underbara semestrar ihop!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar