Sidor

lördag 3 januari 2015

Stefans Underbara Födelsedag och Nyårafton.....


Tänk att man kan få två så härliga flugor i en och samma smäll!! ;) Haha, nä men hela dagen var verkligen heeelt ljuvlig!! Helt magiskt härlig, och jag mådde sååå bra!! Inte ens magont, ingen foglossning, nä ingenting!! :) Först gratulerade vi honom på sängen med sång, pusssar och kramar... Angeline älskar verkligen när jag ställer till med morgongratulationer, hon tycker de är så lyxigt med den där brickan - "mat i sängen och mamma sjunger och stojjar" Undra vad som föregår i hennes lilla huvud om varför vi kanske inte börjar varje morgon så, haha.... Så fick han öppna några presenter och blev jätteglad!! Sedan mös vi bara och tog det lugnt, badade Angeline som hon äälskar och sen åkte Stefan och hon iväg till firman en sväng och fixa några sista småsaker medans jag också fick duscha i lugn och ro, lägga inpackning och annat såntdär lyx för en trött gravid ettårsmamma då tiden för det mesta är knapp, och sen gick jag ner i köket och slängde ihop en underbar födelsedagslunch!! Gratinerad hummer med min egna goda västerbotten och dillröra, smörbrynt surdegsbröd och lite go krispig bladsallad och så lite majonäs.... Stefan fick ett glas skumpa med, mmmm, vilken festlunch!! Men lilla A hon sov så sött hon..

Så blev det lite presentöppning ochStefan blev såååå glad igen!! Ska visa vad jag hittade för fina presenter sen, det var verkligen en fullträff - KUL!!


Mmmmmm....... Hummer är verkligen något ibland det smarrigaste som finns!!



Senare satte jag igång att duka och färdigdekorera nyårsbordet inför kvällens fest!! Att duka och dekorera för fest är verkligen bland det bästa och roligaste jag vet.... Jag skulle kunna hålla på med det dagligen, jag njuter verkligen av att få skapa de allra mest vackra små detaljer och genomtänkta små saker här och där, det blir liksom lite som att måla en tavla ibland, allt pynt och alla färger på sin perfekta platsoch sen ett resultat - helt underbart!! Eller som att skulptera, eller att laga den perfekta köttgrytan, fast på ett bord kryddar man ju liksom med confettin istället....

Allt fick gå i silver, guld, glitter, romantik, vingar och fjädrar, kristaller, låtsasdiamanter, pärlor och olika nyanser av blått -oh så flott ;) Och så vita orkidéer, det är så vackert!!

Så blåste jag självklart för ännu lite festligare stämning en ballong till varje stol!!



Så kom våra stiliga gäster..... Jag ääälskade Mickes uuuuunderbara krås!!











Alla gäster var så himla snälla och goa för när vi planerade så tyckte alla; "Men Lina, nu gör vi såhär att vi delar upp det, du ska inte stå där med allt själv gravid" Så alla var verkligen sååå gulliga (typ första gången jag tillåter men) och tog med sig lite var.. Rebbecca och Micke lagade bland annat den utsökta förrätten bestående av en fantastisk Skagen toast på danskt lantbröd, sååå god!!







Sedan jag och Stefan ungsrostad potatis, oxfilé ifrån Stefans kompis och "privata slaktare"  Och det är ingen vanlig oxfilé inte, den kon måste haft vingar i guld typ.... Köttet bara smälter i munnen.... Gjorde en rödvinssås och en kantarell, mmm.....
 SKÅL SKÅL SKÅL HURRA HURRA HURRA FÖR VÅRT FÖDELSEDAGSBARN STEFAN!!!!
 Lilla Världens sötaste Messi var med och firade in det nya året med Nallé!! Men åååh vad jag saknar lilla Knytte, de är ju såå lika, men till veckan ska jag hälsa på Knytte igen och stanna lääänge!!

Jelena och Jocke hade med sig så fantastiskt goda viner..... Men såklart inget för mig just nu (förstår inte hur man kan dricka som gravid, vissa gör ju det men jag loooovar de är verkligen helt livsfarligt för babyn) Men är det något jag kan längta efter ibland är det just ett sånt där rikitgt gott glas rött, ett fylligt Amarone, har blivit så bortskämd sedan både Angelines graviditet och när hon har varit så liten att inte längre vilja dricka mig bakis, men ett glas sådär ibland, de kan jag se fram emot, mmm eller ett läskande glas skumpa det är faktiskt inte heller helt fel, näää ooouuhhh så gott det är!! Får nog fira nybabyn med lite rötjut eller skumpa inte efter allt för många dagar ;) Fast man är ju så "inne i babybubblan med" När vi kom hem med Angeline tog det flera flera veckor innan första glaset trots att jag inte ammade.. Man bara var som i en helt annan värld....





Fina Micke och Rebecca med baby som kommer i Februari!! Snacka om att bli bästisbaby med våran nybaby, precis som Olga och Angeline, så skönt och kul att ha vänner som också har spädbarn när man själv har det, glömmer aldrig hur jag och Jojjo stod där och gulla, trösta, dansa, och hoppa bort skriken tillsammans.... Sjöng och sjöng, vagga och vyssa, fick de små leendena.... De små liven....

Angeline var så svår att trösta ibland och jag kunde aldrig höra henne skrika, var som ett sår som blödde i mig så fort hon satte igång, hann verkligen inget annat än guppa och hålla henne nöjd den första tiden, en svår men helt fantastisk tid jag aldrig vill glömma även om man var helt knäckt ibland, var det så underbart med den lilla lilla bara några få kilos baby... Även om man hoppas på en lite mera "nöjd" flicka denna gång.. Stefan tror vi kommer få en jättelugn, men jag tror att vi ändå måste räkna med en "tuff tid" av mycket tröstande denna gången också.... Vågar inte vara så "optimistisk" att få en lugn baby med mina intensiva gener, haha...



 Sen sprang jag och tjejerna ut i köket, tog fram den underbara tårtan från Alex å Jojjo, jag snodde med mig några vackra bordsdekorationer och så skrev vi; S.42.2015 # hjärta haha.. Det var Jojjo som snurra till det lite där tror jag ;) Vi tände raketen, och tillbaka in i matsalen och sjöng;
-JA MÅ HA LEVAAAA!!!!








Sen var det dax att gå ut och skåla in det nya året i världens goaste äpplemust som också J&J hade med sig, så gott tips, den var ljuvlig, de andra skumpa och så pussades och kramades vi alla par och vi alla andra också förresten under de vackra fyrverkerierna och önskade alla;
ETT GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar