Sidor

måndag 26 januari 2015

Adhd Deluxe....

I väntrummet till läkaren, ja efter att jag stressat utan anledning.... Är 40 min tidig, kan inte fatta dedär, blir så varje gång, antingen är jag för tidig eller så är jag för sen....håret i en slarvig fläta på sidan och kläderna har börjat bli lite av en "kamp" varje morgon, jag får inte på mig många plagg nu asså, och de mest konstiga kombinationer som finns, tur man inte är så spänd för sådant och inte är ngt modefreak, även om kläder är så skoj!! Men ärligt talat inte lika skoj när man är gravid och tjock :) När jag är smal igen drömmer jag om ett "Dressroom" Där jag kan ha alla mina vackra klänningar och flickornas finklänningar hängandes i taket!! Alla våra smycken och juveler!! Ett riktigt prinsessrum där jag och mina prinsessor kan stå och prova, klä ut oss, fixa håret och sätta på oss vackra hattar, allt fint ordnat på krockar och hyllor av guld!! Massa bling bling, tyll och volanger!! 


Men än så länge är inte Angeline så mycket för varken huvudbonader eller hårspännen.... Nä, lilla Angelines väg till dagis ibland när jag lämnar kommer bli rena fröjden med körkort, (som imorse) hon slängde av sig mössan och vantarna utan att överdriva ungefär 25-30 gånger.....   Böjer mig ner med stora magen, hon bara skrattar - Tålamod tålamod är mitt nya namn , eller har väl varit sen hon kom :) Trodde aldrig att jag kunde få ett så oenderligt tålamod, men man får verkligen det typ "automatiskt" med barn, den starka kärleken väger över allt det ibland jobbiga så.... Och idag börjar den stora "Uppkörningsveckan" Wiho!! På torsdag gäller det!! Vill såååå gärna klara det på torsdag!! TÄNK OM JAG SKULLE HA KÖRKORT DENNA VECKA TÄNK!!!! Asså vilken känsla!! Vilken känsla!!  Efter körlektionen har jag Vasamamma, världens bästa barnmorska som jag hade till Angeline med Haleh, hon är lite som mig kan man säga :) Så trivs super med henne!! 



Men nu först vänta på min "adhd-läkare"  Maria :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar