Sidor

torsdag 8 januari 2015

Here today - Gone tomorrow...

Ja, idag är nästan all snö borta.... 

Dessa vackra bilder tog jag igår (matsalen är den enda plats där julsakerna får vara kvar några veckor till, lyser upp så fint) Men idag har nästan allt regnat bort.. Det var sååå vackert igår med det vita landskapet utanför, ja snön är verkligen så fin... 



Men det gör inget med de kalla smått piskande regnet för imorgon är vi häääär!!
 
 
Usch, igår när jag hade ångest i bröstet lite sådär svidande utspritt över hela dagen efter mardrömmarna gick jag och nojja upp mig för allt möjligt dumt....(så tacksam att jag har ångest allt mer sällan nu, tackar Gud) Jag fick för mig att inte längre vilja åka för att planet skulle störta.... Kände så starkt att något inte var som det skulle, tänkte bara; Nä, jag kommer inte att gå på dedär planet..  Var tvungen att smsa till svärmor att hon får be att det inte störtar och lugnade mig genast med ett sms tillbaka; "Vad tror du om Gud, tror du att han skulle låta oss åka om han inte tog hand om oss under hela resan?" Och nej, såklart om han släpper iväg oss tar han ju givetvis hand om oss, varför skulle vi dö nu, finns verkligen ingen anledning.... Även fast jag har en stark tro på Gud och tror att jag kommer till himlen är jag ändå rädd för att dö, (vet detta låter jättesjälvgott) men jag är mest rädd för att lämna så många nära och kära i sorg och saknad, att jag liksom inte vet hur de skulle reagera, speciellt mamma.. Men usch vad jag tänker dumt nu, klart vi inte ska dö eller störta!! Vi ska leva länge länge länge länge länge länge länge till, föda flera flera barn, sjunga skratta och dansa måla och njuta av allt kärleksfullt och fint som Gud skapat här på jorden, och framförallt av Er min familj och vänner!!  Jag tror på en god Gud som har en plan för alla och idag tänker jag inte några knäppa ångesttankar om att vårt liv, eller hans plan för oss skulle ta slut imorgon, usch nej!! Idag är jag ångestbefriad igen och packar lite och städar för fullt här!! I eftermiddag kommer farmor med, så hon sover en natt här innan vi åker.. 



Ska överraska Stefan med ett så skinande rent och glänsande hus med bokade golv och inte ett plagg smutsigt när han kommer hem ikväll!! Här är vi med Angeline i magen, på väg till Micke och Rebeccas bröllop nästan precis så gravid som med nybabyn jag är nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar