Sidor

måndag 19 januari 2015

Bilder från semestern..

Åh, tömt kamaeran i datorn nu.... Blir alldeles varm när jag ser bilderna från förra veckan!! Vilken härlig vecka vi hade asså, minnen för livet... Och det blev verkligen så som jag hoppades på - Angeline och jag fick verkligen så mycket tid att bara busa, gosa och njuta tillsammans innan nu allt drar igång igen med dagis, intensiva körlektioner nästan varje dag och "gravidslutspörten" ;) Haha.... Nä, men så mycket ska vi inte vara ifrån varandra heller, denna veckan blir det nog 3 dagar på dagis, för vi har lite annat kul också, tänkte åka ut till Lidingö en dag och umgås med faster, och så ska vi prova ett nytt lekland men det kanske får bli i helgen..


Men det blir intensivt med körandet eftersom jag kör upp nu den 29:onde och tänk att det var en hel månad sedan jag klarade teorin idag, och här om dagen fick jag "adhd-beslutet" som jag skickade in försent godkänt, man kan nämligen få 70 minuter istället för 50 eller muntligt, men jag var så sen med papper som skulle på brevlådan som vanligt så "chansade" på att göra det för "normala" på 50 minuter ändå, och klarade ju det på första försöket så det kändes ju så kul!! Utan någon som helst dispens :) Man kan om man vill!! Så kände jag iof på uppkörningen också, men var inte helt mogen egentligen och hade nog en del "mil i ryggen" kvar.... Synd att det finns tider så sällan bara, för om jag kuggar nu den 29:onde vilket jag absolut inte hoppas på att jag gör, så måste jag nog boka runt mig på andra orter för Sollentuna har nog inget, men Sandra i receptionen på trafikskolan har lovat att kolla avbokningar ofta, så himla snällt, för helst vill man ju inte att teorin ska gå ut.... Ska inte köra lika "försiktigt" denna gång eftersom jag mest kugga på det..... Så det är ju en erfarenhet iaf :))


Så, nog om den där körningen, här kommer massa underbara bilder från resan vi aldrig glömmer, och åh vad hon skrattat, badat, lekt och busat och vad vi har gosat!! Nu är hon lite mera mammig än vanligt också, men jag tycker om det för jag fick nästan lite dåligt samvete där innan jul när jag körde och plugga som mest och Stefan hade henne så mycket.. Men jag tror det var himla bra också för nu har hon verkligen en så himla fin tight relation med oss bägge, fast det har hon haft länge tycker jag, väldigt starka band till oss båda, våran Lilla Lilla som vi kallar henne :) Och vilken vilja hon har asså, ojoj vet precis vad hon vill och har verkligen kommit in i den där perioden på allvar nu"kan själv" Det är ingen lek när man försöker mata henne till exempel, hon ska bara äta själv!! :)


Så himla mysigt på Café de Paris på Gran Canaria, en svensk kille berättade min vän Rickard som startat det, och det finns svenska semlor och bryggkaffe, ja tillomed köttbullemackor :)

Och så var det såååå sött, precis i min smak :) Jag har ju sedan många år haft en dröm om ett litet rosa café i ryschpyschstil med mina egen Tivolina Ceramics serviser och tänk att inreda hela stället i gammaldags romantiskstil, dricka ur mina guldkantiga koppar och äta Berits hemmagjorda bakelser med guldsked.. Min mammas gudomliga bröd.. Och så en liten amerikansk vind sådär av lite cupcakes och milkshakes med grädde och körsbär, sådär klassiskt och gott!! Och färgglatt skulle det vara!! Så kunde vi servera regnbågskakor och pudelbakelser, mina tavlor på väggarna och små virkade dukar under kaffekanorna, våningskakfat, perserkatter till sällskap på golven och livepianospel av Harry, vilken liten Stockholmspärla det skulle bli :) Och med en karusellhäst till barnen mitt i allt!! Tivolina Café!! Älskar deras stolar, så klassiska och söta!!

 Sött sött sött!! Se så söta menyer!!


Och så massa lek på lekplatser!!


Och lilla älsklingen har börjat äääälska karuseller :)) Men såklart med en karusellgalen mamma!! 


På Kjelles födelsedag blev det middag på Christina, en känd gammal väldigt god restaurang i Puerto Rico, här häller Christina upp vatten till Angeline :) Lika trevlig varje år man kommer tillbaka!!
 Lägg märke till de vackra tallrikarna och dukarna som går i samma gamla vackra stil..
 Så fint kort på Berit och Kjelle!! Och på kortet under tycker jag att (för en gångsskull ;) Är lik Angeline, jag kan bli det i olika vinklar, även om hon är en kopia av Stefan :)


 Så vackra upplägg, deras räkcoctail och sallad Christina helt ljuvligt goda!!
 Och många lyckliga intensiva frukostar... Frukostbuffé är verkligen ibland lite av en "kamp" med Angeline, fast en rolig positiv :) Man får verkligen tänka till, för när man kommer in med sin tallrik vill hon bara ha utav det istället och man får bara inte ge henne, hon ska plocka själv och förstår man inte direkt vad hon vill ha får man sig en arg blick eller ett skratt, man vet aldrig med henne hahaha..... Och har hon helt plötsligt tröttnat på att äta får man skynda sig att försöka slänga i sig det sista för att istället springa efter dedär små benen som är snabbare än blixten, rena viktresan att åka på semester med en ettåring ju, nä man hinner inte gå upp i vikt precis, full rulle var minut!! Och inte kommer man hem brun, haha men i god form :)


Bada bada bada bada, har aldrig sett ett barn som älskar vatten så som hon.....









 Haha, hon har börjat rynka näsan och dra upp läppen på ett så otroligt charmigt sätt.... Och så gör hon ett så gulligt ljud till, hahaha söööötnos!!

Mammas lilla cirkusprinsessa!!




















Och så åkte vi båt till den mysiga lilla ön Anfi...


Där hittade vi en puppa som vi gosade i :)



 Och så fick hon springa länge i de mjuka gräset helt barfota, hon tjöt av lycka!!







Springrundan och den sista dagen avslutades och firades med en stor glass :))

Nästa dag skulle vi åka hem till Sverige efter en underbar semester, med många nya minnen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar