Sidor

lördag 31 januari 2009

Den perfekta tacopajen!

Så, nu har jag och hemmamannen handlat här. Ikväll ska ni få lära er hur man slänger ihop en riktigt god tacopaj. Vi levererar nu vår underbara tacopaj, steg för steg!

Först åker ni och handlar det här.


Sedan hackar ni grönsakerna.


Stek sedan ihop de med köttfärsen, häll på tacokryddan.


Ta 3 utav de fem smördegsplattorna, lägg dom på en djup plåt. Och grädda dem i ugnen på 200 grader i 10 min. Skär de andra 2 i stavar.


Medans dom är i ungen riv ost.


Ta ut dem, när de är så här uppsvällda.


Riv isär dom, ungefär såhär.


Lägg på köttfärsen.


Sedan cremé fraichen och osten.


Lägg dit smördegsstavarna i ett rutmönster typ. Sedan in med den ca 20 min i ugnen.


TADAAAAH!!!


Servera med tacochips, cheesedip och tomat, majs med balsamvinäger, olivolja och örtsalt på! MMMMMMM!!!!!

5 kommentarer:

  1. Ser sjukt mumsigt ut! Kom och laga! Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Verkligen kul att få ett recept. Hoppas allt är bra? Kramis Sandra

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Jag gjorde en sån paj igår kväll. Den blev super go. Jag fick inspiriationen här från din blogg fastiskt. Bra tips. Barnen uppskatta den också. Hur gammal är du? Är du Singel? Kram på dig. Tord

    SvaraRadera
  4. Hehe, Henric! Jaaaa, jag kommer gärna och lagar, ¨den blev sjukt mumsig också! MMMmm......

    Tja Sandra! jo, det är bara bra med mig, hur mår du vännen? Kraaam

    SvaraRadera
  5. thank you for this page, very good food, bye bye kiss

    SvaraRadera