Sidor

fredag 2 januari 2009

Nu väljer jag livet.

Halloj 2 januari 09! Hur är läget med er? Vet ni vad jag ska bli? Jo, jag ska allt bli en ödmjuk tuffing som ingen ska få trycka ner, aldrig mera någonsin någon!
Nu ska jag visa hela världen att jag är stark här innerst inne, som jag faktiskt är. Mitt stora varma blodiga hjärta är väldigt snällt, och lite för snällt ibland. Eller ibland och ibland, jämt nästan. Fast jag kanske har en skada som innehåller för mycket empati och sympati. Alltså helt sjukligt -För Mycket känslor. Men skadan skall nu läkas!

Och jag säger som Alex Schulman: Låt oss prata allvar en stund. Tänker och tänker idag på att det skall vara som nyårsloften för mig själv, detta med vad jag ska kämpa extra hårt med i år, i den fina hjärnan som jag äger.

Jag har tänkt så mycket, det har allt hänt lite speciella smågrejer som fått mig att tänka till extra mycket faktiskt. Fast idag är det bara likt en bråkdel om vad jag gått igenom med alla möjliga människor. Nu vi snackar personlig utveckling. Vem man är, och vem man vill vara som person. Vart, hur och på vilket sätt ska jag nu fullt ut sätta mina egna gränser, för hur andra människor ska få behandla mig. Detta är livsviktigt, och handlar ju till större delen om hela våra liv. Och vi vill ju alla ha så bra och goda liv som möjligt Vi vil ju bara vara glada, och må så bra som vi bara kan! Vi vill ha fina och sunda relationer till varann, utan massa destruktivitet och komplex här och där. Hela tiden vandrar vi alla vidare i våran personliga utvecklig, vi lär oss ständigt saker om oss själva, och om varandra.

Här kommer mina nyårsplaner;

*Sträcka på mig! Och stå upp för den goa personen som jag faktiskt är!

*Våga stå lika mycket på mina egna ben, som jag faktiskt gör i själen utåt sätt också! Inte låta folk få styra och ställa över mig! Aldrig mera bara på någon annans villkor!

*Kunna säga ifrån bättre och inte be om ursäkt över saker, och till personer som man verkligen inte behöver göra det till!

*Bli bättre på att säga: NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! (Om människor blir griniga är det oftast bara de själva som lider utav det. De har egen problematik som de lägger ut på andra bara!

*Sluta vara alla så himla tillags hela tiden! (och i det blev jag då elak emot sig själv istället) Nu får det vara nog! Härligt, pärligt!

*Fortsätta att vara lika god och ödmjuk som jag alltid har varit. MEN inte så snäll så jag själv drabbas.

Sen så älskar jag också att vara de där lilla lammet som jag är, i vissa gudomliga relationer. Och jag vill verkligen bara alla väl. Jag känner mig bara så fruktansvärt viljestark inatt! NU VÄLJER JAG LIVET! MITT EGNA LIV! Jag känner mig starkare och starkare för varje dag som går faktiskt. Så välkommen du fina 2009, jag tänker ta alla dina dagar med storm!! Jag känner hur skinnet växer på näsan nu. Tack gode gud! Äntligen!

4 kommentarer:

  1. Läskigt, jag har drömt om att du har skrivi detta.

    Men det är bra, Lina!

    Jag tror på dig!

    Puss Jenny

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin bloggen blev! Riktigt fin verkligen. Låter bra att du fokuserar lite mer på dig själv och dina behov än på andras, det tror jag du kommer vinna stort på!

    SvaraRadera
  3. HELT RÄTT! KÄMPA PÅ! VI ÄR MÅNGA HÄR SOM HÅLLER PÅ DIG!

    SvaraRadera
  4. Tack alla goa sötnosar!!! Haha, opps Jenn har du verkligen drömt det? Coolt!

    Och Tack kära fina Sara! Jaag tror med att jag kommer vinna den största vinsten av dem alla!

    Och tack ni som håller på mig! Det glädjer mig verkligen!!

    SvaraRadera