Sidor

torsdag 22 januari 2009

Säg aaaah!

Vet inte vad som hända hos tandläkarn, dit ska jag iallafall. Det är undersökning på g.. Eller kanske en stor blodig kamp..? , tandläkarskräck har jag då aldrig haft. Men jag har inte inte varit hos någon tandläkare på säkert över ett och halvt år nu. Så de vill att jag och mina tänder tar bussen till Mörby centrum, och sätter mig i en såndära rolig stol, med asroliga knappar på. Det är dax nu, det är dax att sätta mig ner, för att ge honom min mun. Och dax för en tandställning, kommer han säkert säga till mig också. Hmm, orkar jag ha en himla tandställning i munnen, i säkerligen över ett år? Ja, detta är livet! Varför ska man göra något annat än att ha en fin tandställning i munnen, gå på trevliga återbesök, spänna till lite fint sådär, hålla på lite gulligt med tänderna, åka en mysig buss fram och tillbaka i kylan till Mörby centrum, och bara sätta sig i den där roliga stolen hela tiden? Jobba är helt överskattat, träffa familj, vänner, ha hobbys, och ha kul är också överskattat.. Jag vill bara gå till tandläkaren jämt, jag vill ha en vacker tandställning i munnen livet ut! Nu vet jag vad jag vill i livet, och ska nu sluta spelskriva på denna smått patetiska, ointressanta tandläkarblogg. Puss och kram, snart går bussen..

2 kommentarer:

  1. Skutt, skutt! Ja, dem vill rätta till min lilla kaninmun;-) Men jag skulle bestämma mig så snart jag kunde om tandställningen:) Kanske vill jag ha en liten hundmun istället.. Kram Lina

    SvaraRadera