Sidor

söndag 4 januari 2009

Så himla trevligt, plus konst.

Har haft en superbra dag! Kom hem till min faster igår, jag och min lillebror Peter. Allt var och är bara så himla trevligt. Hon hade gjort en suverän middag. Skagenröra, grovt bröd, goda ostar, hemmagjord pesto, massa goda salamikorvar, parma skinka och gott vin. Underbar glass, det var så mycket gott att jag knappt minns allt. Det var inte bara jag, Peter, Anita och Harry utan eras bekanta kom också, med deras trevliga tvillingpojkar som bara var ett år äldre än mig.. Vi hade en helt underbar kväll, och det var så intressant att diskutera med Pappan, som är konstnär och illustratör, om konstnärslivet som jag ska ge mig in på. En superkväll helt enkelt.

Idag blev det mera konst, vi var på ett utställning på National museet -Lura ögat. Fantastiska tavlor och annan konst som såg så verklig ut att man trodde det var på riktigt när konsten såg ut som att den gick ut ifrån tavlan, att det var skrynklig plast, och allt annat häftigt, som bara var målat liksom. Helt otroligt!

Sedan gick vi till Berns och fikade, även det var fantastiskt gott. Det fanns en hel bakelse och bakverksbuffé där! Haha, mmmmm.... Vi orkade dock inte äta godsaker som lunch så vi tog en underbar stark chokladkaka med vispgrädde. Men jag tänkte att nästa gång som jag ska dejta en snubbe så ska jag bjuda honom på den där godsaksbuffén. Suveränt bra idé för en kille som gillar allt vad chocklad, pajer, kakor, puddingar och fruktsaker heter. Haha, men speciellt bra för mig iallafall, jag älskar sånt mest av allt!

Nu har vi ätit Anitas underbara köttfärssås och spagetti, oj vad det äts här, helt underbart. Trevlig kväll på er.



Den här tavlan lurar verkligen ögat;-)


Var tvungen att ta ett foto av den här fantastiska tavlan också, den tillhör dock det vanliga National museet men den är bara helt otrolig i verkligheten.

3 kommentarer:

  1. Tjena Lina! Kul att du är så konstintresserad! Ska verkligen bli kul att du ska ställa till med en vernissage här i vår! Kan du inte teckna något fint inbjudningskort och kopiera upp? Du är en otrolig konstnär! Meeeeee längtar.... Kram D

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt ni verkade ha det. Mten lät så god att jag var tvungen att laga något liknade till mig och min man. Kram Ronja

    SvaraRadera
  3. Tjena på dig med! Är du samma D som kommentrat tidigare? Ja, jag ska fixa alla inbjudningar for hand faktiskt. Nej, en otrolig konstnär är jag väl inte direkt, jag vet inte riktigt när man kan kalla sig for konstnär ens. Men när man har en vernissage så måste man ju nästan kanske iallafall intala sig själv att man är det, på något vis:) Gäller bara att få ihop riktigt med bra grejer.

    Sen Ronja, vad gullig du är! Ja italiensk mat är ju bara helt underbar. Ha det jättegott! Kramar till er.

    SvaraRadera