Sidor

fredag 30 januari 2009

"Ner-rullning sker på egen risk"

Vi ni det att när man sitter och målar, så kan det ibland bara bli fulare och fulare.. Man försöker och försöker få det bra igen, men så blir det bara sämre och sämre.. Och idag kändes det verkligen så med den här akvarellmålningen.. Och varför inte göra en misslyckad målning helt sjukt konstig, med en svart tuschpenna då? Inte för att den blev någe bättre för det men, men.. Här ser ni hur det kan gå ibland, snacka om Onöjd. Usch, vilka bilder asså! Kanske borde tagga ner lite grann, jag borde måla blommor, frukter och bär istället. Jag borde inte måla någe annat än små korgar, med prästkragar på... Annars kommer jag att gå i back på min konst, jag kommer få betala ett fett skadestånd, till alla dem som svimmar och får åka ambulans från min vernissage. Opps, ni kanske tillomed kräks framför era lapptops nu, men lova att skicka räkningarna till mig. Jag kan ju inte sätta upp en lapp, på bloggen liksom: "Ner-rullning sker på egen risk" Eller förresten, jag sätter upp en sådan, som rubrik..
, nu ska jag måla ett fint alla hjärtansdagkort istället, så slipper vi dom rubrikerna. Hörs på en stud då!


usch.

blä.

3 kommentarer:

  1. Jag tog gärna den risken, du är ju skit duktig på att måla. Vattenfärger är ju svårt. Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  2. "hår i maten"
    som snusksnukern Hedda I min för klass sa..........hahahahah!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det känns. Jag kan sitta och måla i flera timmar, sedan kan jag riva pappret i bitar eller måla de ännu sämre. De är nog något alla vi alla målande människor gör emellan åt. Du är duktig på det du gör. Mvh. Erika

    SvaraRadera