Sidor

tisdag 6 januari 2009

Damens kväll är räddad!

Haha, jag och Elin åkte till Ica stop ikväll, för att handla hem lite god kvällsmat samt frukost. De säger att det är en utav Sveriges finaste affärer, allt där är verkligen svindyrt, men oh så gott det är! Och det finns extrapriser med såklart. Jag har iallafall inte skrattat så mycket i hela mitt livsom ikväll känns det som, har ont i magen fortfarande. När vi väl kom fram till kassan, efter att ha gått runt i affären, spanat färdigt på alla godsaker och plockat åt oss det som vi ville ha, så står det en äldre jättefinklädd dam framför oss. Elin skojade med mig och pekade på en hylla med "damsnusk" det är typ kärleksfulla amerikanska, smått erotiska pocketböker, som tanternas svar på gubbarnas "Aktuellt rapport" ungefär;-) Tanten framför oss hörde att vi skojade om det och vände sig kvickt om för att plocka åt sig två av de böcker som såg mest spännande ut på framsidan. Hon tittade surt på oss och la dem genast på rullbandet. Sedan plockade hon även åt sig en fin liten chokladkaka, en tändare, och ett paket batterier, shit. Hon ville verkligen hem fort, tända ljus, sätta batterierna på plats, för att sedan bara slappna av med boken och chokladbiten. Jag och Elin kunde inte hålla oss, vi skratta tills vi vek oss dubbla. Skrattet fortsatte sedan hela bilresan hem, och tårarna bara rann ner för Elins kinder. Jag härmade hur tantens röst var, och hur hon fortsatte där hemma. Jag fick sluta, Elin kunde inte köra rakt på vägen. HAHAHAHA!!!

Det här med vad folk handlar är sjukt roligt egentligen. Det är en kvinna min mamma känner som jobbade i kassan i någon livsmedelsbutik i Skövde, och hon skulle då alltid kommentera vad folk köpte hem. En gång var det en gubbe som köpte ett paket bindor, ett sexpack öl, och en aftonbladet. Kvinnan utbrast då i kassan: Nu blirre ingen rolig helg för dig du! (på bred västgötska)

Detta kommer iallafall vara den sjukaste och roligaste handlingen jag har varit med om i hela mitt liv, eller kanske inte alls, för just runt mig så händer det bara så mycket galet hela tiden, det är underbart! Tänk er bara tanten just nu. Puss!

4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha du är ta mig fasiken den roligaste bloggen på länge! Allt bta med Lina då? Tänkte att jag och du skulle kolla nån film snart eller käka? Puss D.

    SvaraRadera
  2. Den där damen på ica måste ha blivit så kåt när ni skämtade om det och kunde säkert inte hålla sig så hon fick ta era skratt, och tog dom säkert gärna. Bra blogg du har. Ser inte att man kan premenurera på den? Eller kan man de?

    SvaraRadera
  3. Daniel P? Jag vet inte riktigt vem du är faktiskt. Men va skoj att du skrattar åt mina smått galna bloggar! Kul att få andra människor att skratta! Käka eller film säger du? Hmm, jag vet inte riktigt.. Hoppas d får en riktigt trevlig dag! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. en jättebra blogg!!!

    SvaraRadera