Sidor

onsdag 28 januari 2009

Nalle och jag är hemma + en hönskvinna!

Det blev verkligen en jättekort sväng hem till familjen, en natt bara. Det var nog den kortaste svängen som jag tagit dit någonsin, under min boendetid i Stockholm tror jag. Får bli längre nästa gång, men ibland har man mycket att göra, då det blir svårt att stanna längre:( Underbart var det att träffas iallafall, och jag saknar dem redan. Nu är ju Nalle hemma igen också, och det är så himla mysigt att ha honom här igen! Han kände verkligen igen sig, sprang till rätt dörr med en gång, han visste vad matskålarna brukade stå, och han började leka i sitt katthus på direkten:) Nu håller jag på att pyssla och måla lite här. Tog med denna skulpturen hem, som jag gjorde för ett par år sedan.. Nu ska den göras klart, och den får nog också komma med på vernissagne här framme i vår. Men det är mycket som inte är klart på henne, hon ska få hår, eller ett äggskal på huvudet kanske..? Och fötterna måste verkligen förbättras.. Den är gjord i sån där lufttorkande lera, så det är ganska enkelt. Hoppas ni har en fin ons! Kram

3 kommentarer:

  1. Har aldrig sett coolare skulptur! Vad kommer den att kosta?

    SvaraRadera
  2. Hehe, en riktig Lina-konsverk! Hoppas allt är bra med dig. Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack va gulligt. Oj, gud jag har ingen aning faktiskt. Några hundra kanske:) Om den blir fin och färdig.. Och Tack Henric, du är alltid så snäll och go. Kraaam Lina

    SvaraRadera