Sidor

tisdag 20 januari 2009

En stressboll som aldrig slutar rulla.............

Om jag inte skulle beklaga mig lite nu skulle jag ljuga. Men idag känns hela mitt jag, och mitt liv som en stor stressboll som bara skjuts runt överallt, i allt, och kommer ingenstans. Jag renoverar lägenheten, hyllorna ska skruvas upp, grejer ska skruvas ihop, konst ska målas klart, jag gör halvfärdiga skulpturer, och de ska brännas, leran ska torkas, leran ska glassers, fakturor ska betalas, kundsamtal och bokningar ska tas emot, hårfärgerna ska tittas ut, annonssäljarna ska sägas nej till, möten ska gås på, maten ska handlas, maten ska lagas, jackan som blir blott av allt regn ska hängas upp, tvätten ska tvättas, golvet skall dammsugas av all gammal tapetbord som hamnar där, när man drar och tvättar bort den, håret ska borstas, ögonbrynen ska plockas, samtal till galleristen ska ringas, mail ska skickas, mail ska raderas, samtal ska ringas, sångpedagogen ringde och undra vart jag tog vägen, jag glömde, men hon var snäll jag behövde inte betala för utebliven tid när jag förklarade min situation, jag ska träna idag också, hade jag tänkt, men det hinner jag ju inte,, nej….plus tusen saker till som bara måste göras, som inte hinns med, eller jo, jag stressar hårt nu..

Äsch, I´m in love with my adhd-life! Jag tål sånt. Fast idag är det stress på alla dess plan. Det är iof stress varje dag, men idag är det inte lugnt asså. Jag vill bara lägga mig i sängen och läsa en bra pocketbok, har fått så många bra av min faster Anita och av Cillidill.
Hoppas ni har det inte lika stressigt som mig. Haha, se hur jag stresskriver..

Lev väl! (som min morbror brukar säga) Och en stor kram till hans GOA fru Anki, som läser bloggen varje dag. Jag gillar dig massor! Och saknar er, kommer snart till gbg. Oj, just det min lillebror fyller 16 idag!!! Grattis! Ringer sen igen, du var säkert i skolan… Hoppas, hoppas jag hinner åka hem i helgen, jag saknar er så!!! Och vill så gärna fira dig Peter, älskade lillebror!


Den här ledsna pingvinen gjorde jag i svart och vit keramik, en tid då jag var ledsen, men nu är jag glad -Stressad, och glad:) Kram, hej.

5 kommentarer:

  1. hmm.. oj.. blev kluven.. EN RIKTIGT SNYGG PINGVIN ;) ...
    Är nästan så att det är finare än dig ;)

    M

    SvaraRadera
  2. Hej Lina vad kul att du nämner mig i din blogg .
    Hoppas du kommer till helgen middag kl 17.00 i Billdal
    Kram Anki =)

    SvaraRadera
  3. Hm.-Läste Ditt.(-människan som vågar o satsa).
    Du tycks få jättemycket beröm/fjäsk pga Ditt underbar yttre.
    -Har dock inte sett en enda som frågar:om jag kunde hjälpa till med Din"röra"just nu?- Med tapeter,klister,färg mm.
    -Kan en hel del om såna saker..o vet vilken röra det blir när man t.ex startar med tapeter!!
    En "klisterkram" o´temporas

    SvaraRadera
  4. En dikt jag skrev när jag var stressad och bara ville ha lugn och ro!


    Jag ska flytta till Afrika.

    Där ska jag bo ensam i en liten hydda, ingen ska där mig få skydda. Jag ska bygga den själv av lera och sten Där ska jag glömma alla mina problem. Där ska jag bo med alla mina djur, och aldrig någonsin mer ska jag sätta dem i bur.

    Jag ska äta allt vad naturen har att ge, kanske en härlig fruktbuffé?
    Dricka vatten från friska källor, fånga jägare i stora fällor.
    Bada naken i djupa hav, glömma alla höga krav.
    Svinga mig i lijanerna tills jag blir alldeles yr och spyr.

    Med min mani ska jag bli ett geni! Hitta botemedlet mot svält och hiv, ja, rädda vartenda negerliv.
    Ångesten ska lejonen äta upp, den lär nog räcka till en hel trupp.
    Min ondska den ska ormarna få, men de lär nog bli ganska giftiga då.

    Ja, jag ska flytta ner till Afrika, där ska jag förevigt stanna.

    SvaraRadera
  5. Hej gullisar!

    Haha, M! Ja, men pingvinen är nog finare, hehe..

    Hej Anki! åh, va kul att du läser och skrev! Tack, jag kommer gärna, skulle vara supertrevligt! Vet dock inte vilken dag jag hinner åka hem, men det ordnar sig här säkert.. KRAM!

    o´temporas:
    Blir lite nyfiken på vem du är..
    Hmm.."människan som vågar o satsa" Nu hängde jag inte riktigt med vilken blogg du menade.. Men tack vad gullig du verkar vara! Ja, det blir verkligen helt rorigt då, allt är uppåner.. En klisterkram tillbaka!

    Och du, Filuren! Gud vilken fin dikt du skrivit! Den var verkligen skitbra! Håller med, Arika vore inte fel.. Hehe.. Tack så jättemkt. Du har en superfantasi verkligen!
    Många kramar Lina

    SvaraRadera