Sidor

tisdag 30 december 2008

Tja Stockholm!


Nu är jag hemma hos dig igen lilla storstan. Åkte hem riktigt tidigt imorse faktiskt, tåget gick vid åtta så jag var uppe redan vid 11 sådär. Skönt att komma upp innan solen går ner dessa mörka dagar. Gled runt på stan ett bra tag, kikade i butiker och fick kontakt med en kvinna som har hand lite om Slottsboden i Gamla stan. Hon blev helt betagen i mina prinsesskrukor för hon är nämligen helt kronfixerad. Slottsboden är en butik som ligger i slottet där de säljer allt möjligt fint som har med slottet och kronor att göra. Hon sa att jag kunde ta patent på mitt kungakonstskapande, och ville bara höra om allt jag kunde skapa i kronform, hehe..

Sen har jag ju min vernissage planerad i slutet av mars som skall äga rum på Grevgatan 46 i Arnewi Botique Artgalleri. Skoj, skoj:) Det är väl inte så jätteplanerat riktigt än, men mycket är på gång nu, det är så kul.

2009 blir ett år av rejält konstskapande för mig! Och imorgon ja, då är det nyårsafton med lite festligheter och med massor av nya förutsättningar samt framsteg! Kan vi inte satsa på det allihopa? 2009 då blir vi alla starkare, härligare och smartare?!
Jajjemen, det blir vi bara!

Sen så känns det lite tomt här i lägenheten ikväll för min lilla bebis Nalle skall vara hemma ett par veckor nu. Känns som om han ville ha lite lektid med sina andra kattchompisar Frasse, Ica och Ester där hemma innan han får komma tillbaka upp till mig igen. Saknar familjen jättemycket också, det var verkligen en helt underbar vecka hos dem, men vi ses snart igen! Och i helgen kommer min lillebror Peter upp, jippie! Nu så håller jag på att packa upp och städa i ordning lite grann.

Hoppas att ni också har det fint ikväll! Och i förskott hälsar jag er alla ett riktigt gott nytt år!
Många kramar Lina

1 kommentar:

  1. Spännande med vernisace. Du är verkligen en konstnär nu eller?Coolt lilla Lina från landet, du är ju en lantis och det får du aldrig glömma! Sen att du tror att du är lite bättre bara för att du bor i Stockholm kan du glömma! Kram på dig ändå.

    SvaraRadera