Sidor

fredag 19 december 2008

De mysiga jultiderna har kommit till oss på allvar.

Jag och mamma hade en helt underbart trevlig dag igår på stan. Vi var mest i gamla stan, hittade lite fina julklappar, kika på julmarknaden, och åt ett sagolikt gott julbord på Storgtorgskällaren. Julmat är verkligen min älsklingsrätt, jag vet nog inget godare än en bra jansson, hemmagjorda köttbullar, prinskorv, och gravad lax. Och jag åt så mycket, så jag knappt fick i mig en enda julgodisbit efteråt, men lite risalamalta slank dock ner ändå:) Mmmm... Det är underbart med jultider, det är en så god stämning i hela staden då, och folk är så glada på något sätt. Sen så spelar alla så fint för några små slantar, och jag tycker att alla kom kan ska köpa situation sthlm, för de behöver oss verkligen nu. Helgen blir nog ganska lugn, men lite stress blir det väl, det sista ska ju bli klart och sådär. Ska verkligen försöka att koppla av stressen lite ändå, för vi behöver faktiskt inte stressa egentligen, det ända vi behöver är varma goda tankar, och frid i sinnet. Vi behöver tänka på varandra, önska varann lycka, och ett riktigt gott nytt 2009! Jag fick iallafall iväg lite julkort i veckan, det känns skönt, även om jag har kommit på massa mera fina bekanta som jag också skulle vilja skicka till. Men, men får skicka nyårsbrev istället till de kanske. Jag lägger upp lite bilder på den jättegoda maten, och en bild på mamma, och en bild på mig såklart:)


Så himla mysigt i med julmarknad..


Kan verkligen rekommendera denna restaurang.


Underbart med en hel båt full av lax, men julålen har jag alltid haft svårt för..


Så gott med alla korvar och pastejer..

Det goda småvarma är svårt att inte ta för mycket av..


Mamma med hela munnen full av godsaker..


Och så jag som lyckades se så allvarlig ut, hehe. Men de mysiga jultiderna har ju faktiskt kommit till oss på allvar nu:) Kramar till er. Nu ska jag snart till Improveme kontoret och förlänga Malins hår, tror att det kommer bli skitsnyggt!

3 kommentarer:

  1. Man ser vekligen att det är din mamma:) En stilig kvinna mamma Hellqvist, det får du ta och hälsa henne, inte konstigt att hon har en extra fin dotter

    SvaraRadera
  2. Ja hon var verkligen lik dig. Ni är lika fina! Hoppas allt är bra med dig Lina! Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  3. Hej Lina! Din mamma är så lik dig, men hon är väldigt lik kusligt lik Liza Marklund. Undra om de är syskon? Humlan.

    SvaraRadera