Sidor

fredag 5 december 2008

Gårdagsrapport.

Gårdagen och gårdagens kväll blev riktigt trevlig. Jag åkte in till stan och träffade en tjej för att titta ut hennes hårfärg. Vi tog oss en god julfika, snackade extensions och bokade in en tid. Sedan var det en tillställning på Gucci, där de hade rullat fram röda mattan och tänt marschaller för att visa upp den nya vårkollektionen. Det bjöds på champagne och underbart goda praliner. Så fort man hade druckit upp så fyllde de på glaset igen.. Haha, kanske var det en affärsidé? Desto mera skumpa - desto lättare att öppna plånboken..? Riktigt trevligt var det i alla fall. Många duktiga designer var på plats, jag fick ett par visitkort och knöt lite trevliga kontakter. Mängder med tanter, rika som troll kindpussades i vartenda hörn, och ibland fick man sig en sån där härlig snobbig blick. Hihi, jag tycker det är något speciellt över såna där ”överklasstanter” de är så gulliga på något sätt.. Nu låter det som om jag drar alla över en kamm, jag menar inte riktigt så, (detta är lite ironiskt, och säkerligen är de jättegoa människor allihopa) men ni vet sådana där lite magra, lyxiga tanter med guldsmycken och svindyra små sjalar, som med lite hes röst gullar med varann –”hallåå raaaaring” gärna lite smått solariebrända och upplyfta brukar de med vara:) Men vadå? Klart att de också ska få poppa upp sig lite:)

Sedan blev det en jättegod middag på en libanesisk restaurang som ligger där alldeles intill. Verkligen jättegott med libanesiskmat, tror knappt jag ätit det innan, om inte någon mezzowrap på 7eleven eller något sånt. Det var massa olika goda röror som kom in i små skålar, många goda små bonsallader med färska kryddor i, grillade supersmaskiga kycklinggrejer, och såklart sånt där gott libanesiskt platt bröd som man dippar i rörorna.
Sen blev det en sväng till Lokal, och även det var ett nytt ställe för mig, det är en bar som ligger på Kungsholmen, den var ganska lugn och himla mysig faktiskt. Precis när vi skulle dit så fick jag samtidigt ett sms av min vän Ci, där hon skrev att hon var där, vilket sammanträffande! Det var jättetrevligt där också, men jag ville hem i relativt lagom tid för att vara en torsdagskväll, med en väntande fredagsmorgon. Jag for hem strax efter 12 till min lilla Nalle som också hade väntat på mig länge nog..


En liten bild ifrån minglet..

2 kommentarer:

  1. Du va lätt den finaste tjejen! Är det Katarina Hurtig brevid dig? Hade hon inte prinsessorna med sig? Jag undrar om du skulle vilja bli plåtad av mig? Jag har skickat info till din mail. /Pelle

    SvaraRadera
  2. Jag vet, den maten är fantastisk! Får jag också chansen att äta med dig snart? Puss och kram Henric

    SvaraRadera