Sidor

onsdag 17 december 2008

Mamma är här, och vi var på bio.

Idag kom Mamma till Stockholm, hon skulle träffa sin advokat som de har i deras tråkiga fastighetstvist. Och sedan skulle hon också träffa mig såklart:) Tråkigt att hon åker hem redan imorgon, men snart ska jag ju hem och fira jul, sen så ska vi hitta på trevliga saker imorgon också.
Vi såg iallafall en jättebra film på bio ikväll. Gjord av John Ajvide Lindqvists bok -Låt den rätte komma in. Det var en stark, svensk, dramatisk film, som handlade mestadels om utanforskap i samhället. Oskar som var en 12-årig osäker pojke, mobbades i skolan. Han försökte hela tiden samla mod för en hämnd på sina sadistiska plågoandar, skolkamrater. En dag mötte han en flicka på gården utanför huset där han bodde. Hon luktade konstigt och hade knappt några kläder på sig trots att det var djupsnö och kyligt. Vänskap uppstår, men snart skulle allt vändas till en kamp på liv och död. Hon var nämligen en vampyr flicka.. Uhh, den var allt lite skräckig också, men som sagt mycket bra, och mycket bra gjord. Se den, jag garanterar en upplevelse, men med många eftertankar..



Skitbra film.

2 kommentarer:

  1. Den filmen har jag också sett, men jag tycker att den var så sorglig. Fast den var bra. Hoppas allt är bra med dig gumman! Vore trevligt med en fika snart? Om du kommer till gbg i jul? Jag har inte ditt nya nr, om du har kvar mitt får du gärna ringa. Kram Marcus i Haga

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Du gick på bio med din mamma när min storebror fyllde 32 år. Humlan

    SvaraRadera