Sidor

tisdag 21 oktober 2008

Figther.


Kom hem nu efter en väldigt positiv fika med en superkvinna som heter Doris. Hon skapar recept på mjukhet och godhet. Hon vill hjälpa till och gör det verkligen från hjärtat, även om det är hennes jobb att stöta mig lite i det som varit tungt. Har varit med om en del jobbigheter, men det är lugnt nu. Jag är jätteglad att jag träffat på en sådan här bra person som verkligen förstår och bara är så bra. Vi ska vara så tacksamma över att vi kan få bra hjälp av samhället, och att det verkligen finns så bra människor som hjälper till om man haft otur i svåra perioder.

Sverige är ett fantastiskt land på så många sätt och vis, även om det händer sjuka, hemska saker inom vården och alla andra fruktansvärda elakheter som föregår och utnyttjas av just personal. Det var en vårdare på St:Görans sjukhus som jag träffade när jag var patient. Han kontaktade mig efteråt och ställde till ett helsike i mitt liv. Det är en lång historia som är ett och ett halvt år gammal, ett avslutat kapitel. Och alldeles för långt att gå in i nu ,pissjobbigt var det, men inte längre! Det är dödsskönt när man tänker tillbaka på saker som man verkligen kommit över och tagit sig igenom. Kommit ifrån starkare och lärdomsfullare. Jag är bara tacksam nu. So I wanna say thank you -Som Christina Augilera sjunger i hennes otroliga låt fighter.

After all of the stealing and cheating you probably think that I hold resentment for you
But uh uh, oh no, you're wrong
Cause if it wasn't for all that you tried to do, I wouldn't know
Just how capable I am to pull through
So I wanna say thank you
Cause it

Makes me that much stronger
Makes me work a little bit harder
It makes me that much wiser
So thanks for making me a fighter
Made me learn a little bit faster
Made my skin a little bit thicker
Makes me that much smarter
So thanks for making me a fighter

1 kommentar: