Sidor

lördag 20 december 2014

Jag har "Julpyntatbloggen" Bloggen och granen!!

Fint va, eller mera pyntat headern :) Äääääälskar julen och allt mys vad den innebär verkligen... Här kommer några underbara juliga bilder..... Har tryckt så fina julkort med men hoppas de hinner komma på måndag så vännerna och familjen får de innan jul för hann verkligen inte pyssla dem i år.... Finns inget roligare än julpyssel och att göra söta kort och sånt men hade verkligen nada tid för det i år..... och när jag kom hem igår överraskade Stefan mig med att ha shoppat en stoooor ny fin tomte i hallen, jättehärlig verkligen, och så hade han köpt en jättefin gran och satte lyse i som jag och Angeline har klätt idag.... Sååå gulligt av honom!!

Första gången jag klätt och haft en konstgjord gran i mitt hem, haha skaffade tillomed äkta för att få den där känslan och doften till min lilla etta ibland och Stefan älskar också äkta granar egentligen...men den blev faktiskt jättesött och vi slipper barren för Angeline ser ju granen som den värsta roliga nya "leksaken" till henne och skakar den och drar i kulorna och grejer, haha.... Men vi pyntande den smart, inga glaskulor nedtill :)) Och nu när jag tänker på hur hon skulle ruska och sticka sig på alla barr och hur mycket vi skulle få dammsuga kan jag inte annat än hålla med att Stefans val av gran i år med tanke på 1-års och kattlek var ett himla smart val ändå :) Men våra nästa jular vill vi ha riktiga sa vi, men kom genast på då har vi ju en till liten som sticker sig och drar i kulor, och Angeline försökte tillomed "välta" granen idag, haha.... Men man saknar doften lite... Men doften får vi  ju också av allt annat underbart!! Ja, som hyasinterna, de små granarna, den öppna spisen, doftjuleljusen och allt annat underbart som luktar jul.... Bak, mat, jul mmm.....

Den blev sååå mysigt dekorerad iaf med massa katter och annat sött :)) Och så satte vi i lite färgade ljus med!! Och Angeline tyckte det var så kul!! Blev en lite modernare färgsprakande gran i år, ibland vill jag att allt ska vara sådär himla klassiskt, men är ändå sååå nöjd med årets!! Känns så barnkul och söt, alla möjliga kulor och glitter i olika färger!! (tillomed "barnvänlig" ;)


Senare på eftermiddagen (var helt dödstrött imorse, vaknade som levande död med både huvudvärk och feber, var väl all ansträngning innan teorin som släppte men kände mig ändå lika lycklig som igår!! Ååååhh, tänk att jag klarade den!! Så sent i eftermiddag åkte vi en sväng till Arninge och shoppa lite julklappar, Angeline såg precis vad hon önskade sig direkt, men det var just det på hela Lekia typ som inte var till salu... De snälla personalen beklagade sig så men jag och Stefan hittade lite annat fint och de som vi "planerat" köpa :)) Åh vad kul det är att gå i leksaksaffärer, måste erkänna att mycket nytt också är kul och mysigt fast jag gillar second hand och gamla bäst :)) 



Natti och sov gott, imorgon ska jag övningsköra!! Kuuuul!! Puss och kram!!

Visade Angeline i leksaksaffären idag med en rolig billeksak vad mamma ägnar tiden åt nu när jag inte kan busa och leka lika mycket med henne, min lilla lilla..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar