Sidor

onsdag 5 oktober 2011

Snart får vi leka prinsessor igen, nu i Orlando!!

Skulle egentligen vara på någon relesefest nu med bland annat superhärliga Janne och Freddie, lovade egentligen att komma men fick tyvärr inte tid att åka in till stan, och blev lite för lat för just sånt som event ikväll. Jag är supersocial och allt dedär, men jag stortrivs verkligen att bara umgås med mig själv också. Och så var det en premiärfest för en ny härlig tidning som visst heter Topgear och handlar om snabba bilar. Och bilar är ju inte riktigt min grej heller :) Men en grej som är kul med bilar är att man kan lacka dem i massa härliga färger!! Min kusin har en lackfirma ute i Nacka, och hans brorsa, ja också kusin är jätteintresserad han med. Deras föräldrar likadana, alltid någon ny porsche eller bmv på parkeringen, men Harry jobbar ju med bilar också. Istället blev det hemmapyssel för mig och Wolf. Tvätt, städ och lite klädrensning, det är mycket man samlar på sig som man inte vill ha sen…. Jag kanske också skulle ta och ha en liten ”bloppis” lägga upp lite kläder och prylar här på bloggen och sälja billigt!

Lite hemmapyssel blir det ofta innan en längre semester, skönt att komma hem till en riktigt fräsch lägenhet när man vart borta ett tag, för på tisdag åker ju jag och min baby Cho till Orlando, åh vad jag längtar!! Hurra för lite skön och rolig semester igen!! Idag har jag också googlat på alla härliga nöjen där. Disney world är givetvis redan planerat för länge, längesen!! Och så har ju Orlando också ett Universal Studios, säkerligen värt ett besök!! Det i Hollywood är ju helt underbart!! Där bara tiden rann iväg, och vi blev helt chockade över hur mycket klockan bara blev! Sen har Orlando också världens största Seaworld också, underbart!! Där har de sådana där superhärliga delfinshower och riktiga späckhuggare!! Något annat som Orlando är känt för också så är det deras stora rymdcenter, Kennedy Space Center, NASA och grejer, coolt!! Sedan har jag självklart kollat upp om de har någon skoj shopping också, och det har det visst :D Några kändare Orlandoshopping mall som visst är super är; Florida Mall, Belz Festival Buy Mall, Orlando Premium Outlets, the Mall at Millenia :) Känns som om vi kommer få riktigt skoj där nere ;) Just ja, vi måste ju (också självklart) gå in på de stora konstmuseet, Orlando Museum of Art, kan inte missas, jag älskar konstmuseum!! När vi hunnit med dedär och lekt prinsessor färdigt i Disneyslottet hoppar vi på vårt rosa privatjet till Miami ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar